بنظر شما چه اتفاقی افتاد که آقای هاشمی وارد بازی انتخابات شد؟

مصاحبه با آقای بنی صدر بتاریخ 26 اردیبهشت 1392

[youtube_sc url=http://www.youtube.com/watch?v=xBaqyo5T4Rk rel=0 width=600 height=338 showinfo=0 autohide=0]

آقای بنی صدر همانطور که میدانید آقای هاشمی رفسنجانی در دقیقه ·۹وارد بازی انتخابات شد. با آنکه خودشان گفته بودند که رهبر به ایشان اعتماد ندارند و همسرشان هم گفته بودند که انتخاباتی در کار نیست . اما ظاهرا آن جوری که جبهه مشارکت هم در بیانیه اش گفته برای اعتبار بخشی به جمهوری اسلامی آمدند . خواستم خواهش کنم بفرمائید بنظر شما چرا آقای رفسنجانی آمدند . چه اتفاقی افتاد و چه عواقبی دارد… گفتگوی آقای عبداللهی با آقای بنی صدر در تلویزیون سپیده استقلال و آزادی

فایل صوتی مصاحبه

[soundcloud width=”600″ params=”auto_play=false&show_comments=false”]http://soundcloud.com/a-banisadr/92-02-26[/soundcloud]

آقای خامنه ای و ولایت مطلقه فقیه محور این انتخابات است و مردم ایران برای نخستین بار با این محور روبرو هستند و او را مسبب وضعیتی می دانند که در آنند. آقای خامنه ای در عین حال تنها در برابر قدرتهای خارجی است که ایران را به مجازات اقتصادی و تهدید نظامی بسته اند، مردم ایران نیز با خامنه ای و قدرتهای خارجی رویارو هستند بنابرین اگر قدرتهای خارجی درک کنند که مردم ایران نیاز دارند که از بیرون تهدید نشوند تا بتوانند از درون عمل کنند بهترین فرصت برای ملت ما پیش آمده است بشرط اینکه نسل جوان امروز “حقوق ملی، حقوق ذاتی انسان و داشته های نتیجه مبارزه چندین نسل” را در قمار قدرتمدارها داغ نکند. 

شما بارها استدلالهای درستی را در لزوم تحریم فعال انتخابات ریاست جمهوری پیش رو مطرح کردید ولی با کاندید شدن هاشمی رفسنجانی و اعلام حمایت خاتمی، اصلاحطلبها و ملی مذهبی ها از ایشان، این استدلال از سوی آنها طرح می شود که با تحریم انتخابات، خامنه ای مثل سال 84 بدون دردسر کاندیدای مورد نظرش را از صندوق بیرون خواهد آورد و اصولا رای دادن به هاشمی باعث هزینه و دردسر بیشتری برای خامنه ای می شود! نظر شما درباره این تحلیل چیست؟

از طرف دیگر در ذهن بسیاری از جوانان نسبت به تحریم فعالی که دست رژیم را در پرشمار نشان دادن حضور مردم در انتخابات خواهد بست، تصویر روشنی وجود ندارد، آیا نباید کارهایی که کنشگر طرفدار تحریم فعال می تواند انجام دهد را بطور مشخصتر برای مردم شرح داد؟ نظر شما چیست؟

http://enghelabe-eslami.com/component/content/article/10-banisadr/mosahebe/1632-2013-05-20-09-43-49.html?Itemid=0

 

[youtube_sc url=http://www.youtube.com/watch?v=JgG37U-5Yas rel=0 width=600 height=338 showinfo=0 ]
لینک مطلب در شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر، پسندیدن، پیاده کردن، به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و لطفا هم‌رسانی:

Discover more from رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊

Subscribe to get the latest posts to your email.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading

پیمایش به بالا