“امام فرقی بین صدای زن و مرد قائل نبود”

وقتی حجاب و حرمت آواز خواندن زن از اسلام نیست، آیا ملاک شرع ، عرف جامعه می شود!؟

 

 yadegar emam

●  “امام فرقی بین صدای زن و مرد قائل نبود . اگر شعری حرام نیست زن هم بخواند حرام نیست حتی اگر زن تکصدایی بخواند”

●  “ملاک امام در شرع، عرف جامعه بود. اگر عرف جامعه نپذیرد نباید خانمی چادر سر کند و اگر برعکس عرف نپذیرد نباید چادر برداشته شود”

 

   اما چه وقت عرف جامعه ملاک می‌شود؟ وقتی شرع حکم نکند. 35 سال در طول این رژیم و قرنها پیش از آن، بنابر این که شرع حجاب را واجب کرده و شرع شنیدن آواز زن را حرام می‌داند، زنان تحقیر و سرکوب شده‌اند. این  دو دروغ تاریخی ، همراه با دروغهای بسیار دیگر، جامعه‌های مسلمان  را گرفتار حکم زور کرده‌اند.

   


 

 sedaye zanan 18122013 ۱۳۹۲/۰۹/۲۷- انقلاب اسلامی در هجرت :  سایت انتخاب  به نقل از انصاف نیوز  بخشی از حاشیه نگاری  محمد رضا نظری از گفتگوی او با  زهرا مصطفوی، فرزند خمینی، و سخنان بس شگرف او را  انتشار داده است . تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ – ۱۶:۲۰

 حال که اختیار حلال و حرام دین، از جمله در دو مسئله مهم با عرف جامعه شد،

1 – بنام دین ،زور را  درکار آوردن از چه رو‌است؟ در کدام جامعه یک عرف وجود داشته و یا دارد؟ از عرفهای موجود کدام ملاک است؟

2 – عرف در معرض تغییر است. عرف کدام زمان معتبر است؟ جامعه‌های شهری و روستائی عرفهای یکسان ندارند، آیا دین در هر محل باید از عرف آن محل پیروی کند؟ اگر پاسخ مثبت است، درشمال شهر تهران و بخشهائی از شهرهای بزرگ و متوسط ایران، عرف موافق نداشتن حجاب است. پس این گشتها چه کاره‌اند؟

3 – عرفهای زورفرموده – سنتها و عرف و عادتها ورسمها در مورد زنان و تحقیر آنان و نگاه داشتنشان در وضعیت انسان مادون همه زور فرموده اند – بنابر نص قرآن باطل هستند. بنابراین، باید از اصل همسانی زن و مرد در حقوقمندی و کرامت پیروی کرد و نه تنها احکام زورفرموده که در پیروی از عرف قدرتمداری صفت دینی به خود گرفته‌اند را باید باطل کرد، بلکه سنن و عرف و عادتها و رسوم زورفرموده و غیر عقلانی و ناسازگار با حقوق ذاتی انسان را نیز می‌باید منسوخ کرد.

4- اگر از نظر شرعی فرقی بین صدای زن و مرد نیست – که نیست-  حتی اگر تک صدایی بخواند. از چه رو با توسل به دروغ و به حکم زور در طی بیش از سی سال ، با حذف  بخشی  از فرهنگ و جامعه هنری ،به خصوص موسیقی ایران، بانوان هنرمند را منزوی و  مردم را از شنیدن صدای آنان محروم کردید؟

لینک مطلب در شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر، پسندیدن، پیاده کردن، به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و لطفا هم‌رسانی:

Discover more from رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊

Subscribe to get the latest posts to your email.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading

پیمایش به بالا