صدارت:  وابستگی به قدرت‌ها، نمی‌تواند افتضاح و آبروریزی‌های متعدد را در پی نداشته باشد

علی صدارت  وابستگی به قدرت‌ها، نمی‌تواند افتضاح و آبروریزی‌های متعدد را در پی نداشته باشد

تاریخ تولید و انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۱ برابر با ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ دوشنبه

مطلب را به شکل صوتی، در این‌جا بشنوید:

مطلب را به صورت تصویری در این‌جا ببینید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

اینستاگرام

 https://www.instagram.com/tv/Co5abUggBk-/ 

یوتیوب

https://youtube.com/live/dGX0VK6T6RE 

 

تلگرام

 https://t.me/sedaratMD/2006 

واتساپ

در واتساپ با شناسه: 

علی صدارت-نظر، خبر، تحلیل

با آدرس:

https://chat.whatsapp.com/IT11IqMZ44v9L62gPRghhu  

آدرس مطلب در سایت

http://alisedarat.com/1401/12/01/10707/

❊❊❊

گرچه سایت هرانا تغداد بازداشتی‌ها را حدود ۲۰هزار نفر اعلام کرده، ولی گفته (۱) شد تا به حال، حدود ۸۰هزار نفر در جریان جنبشی که در روز قتل دخترمان مهسا امینی شروع شد، دستگیر شدند، ولی تا به‌حال بیش از ۵۰هزار نفر را می‌خواهند آزاد کنند. 

شباهت‌ها به ماهها و هفته‌های قبل از انقلاب ۱۳۵۷، بیشتر می‌شود. 

بیانیه‌ها و منشورها و اعلام مواضع توسط افراد و گروههای مختلف، در صورتی که بر حول کانون مشترک حقوق باشند، نقاط اشتراک بیشتری را پیدا می‌کنند. در غیر این صورت، نفی، و طرد، و منزوی می‌شوند. 

صدای آمریکا – جواد امام، مدیر عامل بنیاد باران و دبیرکل مجمع ایثارگران در سخنان تازه‌ای «براندازی» را بازتعرف کرد و «مخالفت با خواست مردم» را «براندازی» دانست.

جواد امام براندازی را مترادف با مخالفت با خواست مردم دانست و تاکید کرد: «آنچه امروز بیش از پیش احساس می‌شود و موجب نگرانی جامعه و خصوصا ناامیدی نسل جوان به آینده و وجود مشکلات و بحران بحران‌هاست رفتارها و اقدامات حاکمیت و جریان اقتدارگرا است و قطعا وضع کنونی قابل تداوم نیست و نیازمند تصمیمی جدی، خطیر و تاریخی است.»

خامنه‌ای به بسیجی‌ها: مستضعفین واقعی شما هستید!

جهاد تبیین: بخوانید جنگ روانی!!!

همین جا به خود یادآوری می‌کنم که در صورتی‌که من با  انفعال و کم‌کاری و با به انتظار نشستن و تکرار این سوال فعل‌پذیرانه که: «آخوندها بالاخره کی می‌روند»، و یا اینکه «مردم باید یک کاری بکنند» قطعا به دست خود به طول عمر این رژیم، افزوده‌ام.

در کنفرانس مونیخ، رهبران ۴۰ کشور، و مقامات بلندرتبه کشورها از جمله ۵۰ تن از وزیران خارجه و دفاع، نمایندگان قدرت‌های غیر دولتیِ  شرکت‌های چندملیتی و فراملی، سمن‌هاو اندیش‌کده‌ها، و… شرکت دارند. بیش از ۸۵۰ تصمیم‌گیرندگان جنگ و صلح

پارسال نمایندگانی از رژیم ولایت مطلقه در ایران و روسیه دعوت شده بودند، و درست ۴ روز بعد از کنفرانس امنیتی ۲۰۲۲ مونیخ، پوتین به اوکراین حمله کرد. 

جنگ روانی قدرت‌ها، از جمله اسرائیل، علیه ایران، امسال پررنگ‌تر از قبل بود. گرچه مرکز ثقل کنفرانس، اوکراین بود، ولی قدرت‌ها توانستند جبهه جنگ روانی علیه ایران هم را به آن بچسبانند و باز هم جو قهر و خشونت‌گستری را، که لازمه بقای قدرت‌های دنیا است که با سازش و ستیز ظاهری، بقا و سرنوشتشان به هم گره خورده است.

از جمله مسائلی که کنفرانس امنیتی مونیخ به آن می‌پرداخته، مساله مهاجرت‌ها بوده. قدرت‌ها سلطه‌گر، زندگی را برای مردم کشورهای سلطه‌بر در وطن و زادگاه خودشان غیرممکن کرده و می‌کنند، و وقتی آن‌ها از کشور خود به خارج فرار می‌کنند، بسیاری از آن‌ها در کشورهای محل سکونت در هجرت، تحت شرایط سخت تبعیض‌آمیز و توهین‌امیز زندگی می‌کنند، و دچار بحران هویت می‌شوند.

پیام‌های گفته و ناگفته‌ی کنفرانس امنیت مونیخ:

پیامی که از غیر ایرانی‌ها‌ داده شد:

هانا نیومن : Hannah Neumann سیاستمدار آلمانی از حزب اتحاد ۹۰/سبزها است که از سال ۲۰۱۹ به‌عنوان عضو پارلمان اروپا مشغول به کار است.

نیومن به‌عنوان رئیس دفتر امید نوری‌پور (۲۰۱۴–۲۰۱۶) در بوندستاگ آلمان مشغول به کار بوده‌است.

https://www.youtube.com/watch?v=-UNT3l48wPA  

…خواسته‌ای که از سازمان ملل و جامعه بین‌المللی شده، این است که تثبیت این رژیم را متوقف کنیم

…اینکه دیگر حمایتی به تحکیم جایگاه این رژیم نکنیم

…ولی اینکه بگوییم برنامه گذار چی هست، این دیگر به ما مربوط نیست، این مربوط به مردم ایران است، داخل ایران و دیاسپورا در خارج از ایران، و امیدواریم که آنها هم بخشی از این گفتگو بشوند. اما این مساله‌ای است که مردم ایران باید راجع به آن تصمیم بگیرند. 

…اگر این رژیم برود، گزینه جایگزین این رژیم چیست، اصلا به ما مربوط نیست، بلکه به مردم ایران مربوط است

https://www.youtube.com/watch?v=Sehx-dSYg7Y 

پیام‌هایی که از کسانی که حداقل به خاطر برخورداری از رانت رسانه‌ای عظیم، وابسته به قدرت‌ها هستند:

پهلوی:

خیلی خوشحالم که بعد از ۴۰ سال، همانطور که مسیح و نازنین هم گفتند، دنیا بلاخره دارد به صدای بدیل گوش می‌دهد!   {توجه کنید! خودش را با بی‌آزرمی «بدیل» می‌خواند!!! چون ما مردم به اندازه کافی به تزویر وکالت‌گیت اعتراض نکردیم، مقام خودخوانده  ‘وکیل’  به  ‘بدیل’  تبدیل شده!!! هشدار! به هوش باشیم!}

(۱) منبع:

https://t.me/rezaalijani41/3515

🔺بنا به آماری که از محافل سیاسی و رسانه ای تهران شنیده شده 84 هزار زندانی جنبش اخیر در زندان هستند که حکومت تصمیم به آزادی 52 هزار نفر آنها گرفته است. این آمار شگفت انگیز نشان میدهد که حکومت چه فشار سنگینی بر جامعه معترض و جنبش خیابانی مدنی وارد کرده ولی علیرغم آن هنوز صدای اعتراض به گوش میرسد

لینک مطلب در شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر، پسندیدن، پیاده کردن، به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و لطفا هم‌رسانی:

Discover more from رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊

Subscribe to get the latest posts to your email.

1 دیدگاه دربارهٔ «صدارت:  وابستگی به قدرت‌ها، نمی‌تواند افتضاح و آبروریزی‌های متعدد را در پی نداشته باشد»

  1. اژه‌ای: ۹۸ هزار زندانی که دشمن برایشان برنامه داشت عفو شدند
    https://www.dw.com/fa-ir/اژهای-۹۸-هزار-زندانی-که-دشمن-برایشان-برنامه-داشت-عفو-شدند/a-66032961

    ۱۴۰۲/۴/۵
    ۱۴۰۲ تیر ۵, دوشنبه

    اعلام رسیدگی به ۲۰ هزار پرونده برای معترضان از سوی اژ‌ه‌ای، انتشار بیانیه‌ای در حمایت از “مقاومت دانشجویان دانشگاه هنر تهران در برابر حجاب اجباری” و تکذیب ممنوع‌الملاقاتی مادر پویا بختیاری توسط مدیرکل زندان‌های زنجان.
    غلامحسین محسنی‌‌ اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران روز دوشنبه ۵ تیر (۲۶ ژوئن) در همایشی سراسری این نهاد پس از گذشت ۹ ماه از خیزش مردمی در ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ بدون اشاره به آمار دقیق بازداشت‌شدگان از رسیدگی به”بیست و چند هزار پرونده” مربوط به اعتراضات خبر داد.
    محسنی‌ اژه‌ای همچنین گفت، نزدیک به ۹۸ هزار نفر از “کسانی که در زندان مانده بودند و دشمن می‌خواست برای آن‌ها برنامه در نظر بگیرد، مورد عفو قرار گرفتند”.
    به گفته او، در یکسال گذشته “ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه بیش از چهار درصد افزایش داشته و “فشار فوق‌العاده زیادی” بر دوش این نهاد بوده است.
    تا کنون هیچ نهاد دولتی آمار رسمی معترضان دستگیر شده را اعلام نکرده است. 
    فعالان حقوق بشر می‌پرسند، اگر شمار زندانیانی که فقط شامل “عفو رهبری” شدند به ۹۸ هزار نفر می‌رسد پس تعداد واقعی این زندانیان چقدر می‌تواند باشد؟ 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading

پیمایش به بالا