صدارت: بازجوی خوب! بازجوی بد! اسارت مردم در زندان خودساخته بد و بدتر!

علی صدارت در مصاحبه آقای حسین جوادزاده از رادیوعصرجدید- بازجوی خوب! بازجوی بد! اسارت مردم در زندان خودساخته بد و بدتر!
تاریخ تولید و انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ = 31-05-2024 جمعه
❊❊❊
در آغاز دهه ۱۳۶۰، «بازجوهای بد» در ایران، جنایتکارانی چون لاجوردی، و گیلانی، و خلخالی، و… به راحتی و بی‌محابا در رسانه‌ها و حتی با افتخار می‌گفتند: اگر وکیلی دفاع از یک متهم به محاربه را قبول کند، یعنی خودش هم محارب است!
«بازجوهای بد» امروز در خارج از ایران: نتانیاهو، و گالانت Defense Minister Yoav Gallant، و اسموتریچ (Bezalel Smotrich)، و بن‌گویر (Itamar Ben-Gvir)، و گنتز، و ترامپ، و بایدن، و رئیس قوه مجریه امریکا مایک جانسون، و سناتور امریکایی لیندزی گراهام، و نیکی هیلی Nikki Haley(نماینده اسبق امریکا در سازمان ملل و نامزد انتخاباتی بود که به نفع ترامپ کنار رفت، و در سفر اخیر خود به اسرائیل، روی موشک اسرائیلی که به سوی فلسطینیان پرتاب می‌کنند را امضا کرد و نوشت: «کارشان را تمام کن»)، و… هستند که از جمله دادستان دادگاه بین‌المللی را تهدید کرده و می‌کنند!
لاجوردی، و گیلانی، و خلخالی، و… هم‌جنس نتانیاهو، و گالانت، و اسموتریچ، و بن‌گویر، و… هستند. اصلا چگونه می‌تواند ممکن باشد که برخی از ایرانیان لاجوردی، و گیلانی، و خلخالی، و… را نفی، ولی هم‌جنس آن‌ها یعنی نتانیاهو، و گالانت، و اسموتریچ، و بن‌گویر، و… را تایید کنند!؟ خوب است که این دسته از هم‌وطنان، این سوال را از خود بپرسند که چگونه هم‌جنس تندروهای سال‌های اول انقلاب شده‌اند؟ چطور می‌توان با ادامه همان پندار و کردار و گفتاری که نه تنها نیک نیست، بلکه ضد نیک است، انتظار داشته باشیم این رژیم سرنگون شود؟
اصلا چگونه می‌تواند ممکن باشد که برخی از ایرانیان دولت «دینی» ایران را نفی، و دولت «دینی» اسرائیل را تایید کنند و هنوز با ناباوری بپرستد: «…پس این آخوندها بالاخره کی می‌روند؟…» و از این مهمتر اصلا حتی متوجه نقش خویش در ادامه ساختار ولایت مطلقه نباشند؟

Mossad director Yossi Cohen personally involved in secret plot to pressure Fatou Bensouda to drop Palestine investigation, sources say

https://www.theguardian.com/world/article/2024/may/28/israeli-spy-chief-icc-prosecutor-war-crimes-inquiry

The Guardian: Israel Spied for Years on ICC Chief Prosecutor, Including in Recent Months
https://www.haaretz.com/israel-news/2024-05-28/ty-article/.premium/the-guardian-israel-spied-for-years-on-icc-chief-prosecutor-including-in-recent-months/0000018f-bfe0-dfeb-a58f-bffa942f0000
An investigation by the Guardian, Local Call, and +972 uncovers Israel’s alleged covert actions against the ICC and its officials. Netanyahu is described as ‘obsessed’ with the case against him, while ex-Mossad chief Yossi Cohen reportedly threatened the former chief prosecutor in secret meetings

A new joint investigative report filed by the Guardian and Israel’s +972 Magazine and Local Call reveals a pattern of spying, hacking, and intimidation tactics employed by Israel’s intelligence agencies to undermine the ICC’s investigation into alleged war crimes in Gaza.

«بازجوهای خوب» امروز ایران، رضا پهلوی، و سایر وابستگان به قدرت خارجی، و اصلاح‌طلبان، و سایر وابستگان به قدرت داخلی، سایر «آپوزیسیون» هستند که با عدم اعتماد به نفس فردی، و عدم اعتماد به نفس ملی، راه حل را نه در خود ما مردم، بلکه در مراجعه به قدرت خارجی و داخلی می‌بینند! و البته با این پندار و کردار و گفتار، خواسته یا ناخواسته، و دانسته و یا نادانسته، سقوط فیزیکی رژیم را به تعویق انداخته‌اند، و در واقع در پیشبرد شعار خامنه‌ای («حفظ نظام، اوجب واجبات است») مشارکت کرده‌اند!

«بازجوهای خوب» در خارج از ایران «روشنفکران» حامی قدرت چون: آلن درشوویتز، و… و «رسانه‌گرانی» چون پیرس مورگان Piers Morgan، و تاکر کارلسون Tucker Carlson، و کریستین امان‌پور، و… هستند که در رابطه با «نظام» سرمایه‌سالاری، برای پیشبرد «حفظ نظام، اوجب واجبات است» تلاش کرده و می‌کنند. این‌ها از جنس «روشنفکران» و «رسانه‌گران» ایرانی، به‌خصوص آن‌ها که در طیف اصلاح‌طلبان، و حزب توده و چریکهای فدایی، و مجاهدین، و مشروطه‌خواهان، و ساطنت‌طلبان، و… هستند، که همه قدرت را اصیل می‌دانند، و به درجات مختلف قدرت را پرستش و از آن فرمانبرداری می‌کنند!

علی‌رغم حکم ICJ مبنی بر توقف عملیات ارتش اسرائیل در رفح، شاهد جنایتهای جدید اسرائیل در حمله به فلسطینیان بودیم.
کریم خان، دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل را درخواست کرد. این درخواست علی‌رغم تهدیدهای باورنکردنی سلطه‌سالاران بوده است.
اسرائیل، هم دادستان قبلی ICJ و هم خانواده‌ی وی را مورد تهدید قرار داده بودند. گفته می شود که یوسی کوهن که از سال 2016 تا 2021 مدیر موساد بود، شخصاً فاتو بنسودا دادستان قبلی ICJ را در دوران خدمتش تحت فشار قرار داده است. گاردین می نویسد که گفته می شود او به عنوان نوعی “سفیر غیر رسمی” از طرف نخست وزیر بنیامین نتانیاهو عمل کرده است . از جمله گفته می شود که کوهن به دادستان کل وقت گفته است: “نباید وارد اموری شوید که امنیت شما یا خانواده شما را به خطر بیندازد.” همچنین گفته می شود که مامور سرویس مخفی اطلاعاتی در مورد شوهر بنسودا به دست آورده است. بنسودا از سال 2012 تا 2021 دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی بود و وقتی گاردین با او تماس گرفت، اظهار نظری نکرد . (به منابع فوق مواجعه بفرمایید)

در اعتراض به سیاست‌های دولت متبوع خود، چند مقام رسمی دیگر در حکومت بایدن، استعفا کردند (قبلا هم کسانی چون خانم لیلی گرینبرگ کال که به اعتراف خود لابی اسرائیل بوده و از اوان کودکی در خانه و مدرسه، مغزشویی می‌شده استعفا داده بودند)

دعواهای مجلس، نشانه‌ای از تضادهای درونی رژیم، ریشه‌ی آن خود خامنه‌ای است

سقوط رئیسی: ژنرال‌های جنگ روانی به ساخت و پرداخت و انتشار انواع تئوری‌های توطعه دامن می‌زنند (اسرائیل، آذربایجان…)

بعد از مرگ رئیسی، به تعداد اسامی نامزدهای مقام ریاست جمهوری اضافه می‌شود، حتی آن‌ها که قبلا رد صلاحیت شده‌اند ممکن است در راس قرار بگیرند. رژیم می‌کوشد از تکرار آبروریزی انتخابات اخیر جلوگیری کند، و به هر شکلی شده «تنور انتخابات» را گرم کند، و تظاهر به داشتن مشروعیت کند!

در «انتخابات» اخیر، تعداد زیادی از مردم پشت به قدرت کردند، و در جنگ روانی قدرت‌ها علیه ملت، که توسط انواع و اقسام بازجوهای خوب و بد مدیریت می‌شود، شکست نخوردند.
باید دید که در «انتخابات» آینده، همکاری این بازجوهای خوب و بازجوهای بد منجر به شکست گروهی از مردم خواهد شد یا نه؟ و باز آن گروه از مردم با اسیر کردن خود، در زندان خودساخته‌ی بد و بدتر، زمان رسیدن به سقوط فیزیکی رژیم را طولانی‌تر خواهند کرد یا نه!

مطلب را به شکل صوتی، در👇همین‌جا👇بشنوید:


❊ گزارش، بررسی، و ارزیابی رویدادها ❊
❊ تلاش برای برپایی، و پویایی، و پیشبرد مردمسالاری ❊

مطلب را به صورت تصویری در این‌جا ببینید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:
یوتیوب:

https://www.youtube.com/watch?v=oAngm7fqJRM


مطلب را همچنین می‌توانید به شکل صوتی، در👇همین‌جا👇بشنوید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:
پادکست اسپاتیفای

https://open.spotify.com/episode/1aA9HBBVpDTFo0RVLN0XTc

❊❊❊
❊ گزارش، بررسی، و ارزیابی رویدادها ❊
گزارش، بررسی و ارزیابی رویدادها
سکوت تو، انفعال ما، کم کاری من = خود را شریک جرم تجاوزها به حقوق بشر کردن!
میزان سکوت و تحمل امروز من است که میزان خشونت‌های فردا را پیش‌بینی می‌کند!

به هر میزان که تجاوزها به حقوق را امروز تحمل کنم، به همان میزان، فردا ابعاد کیفی و کمّی خشونت‌های رژیم بیشتر خواهد شد، و به همان میزان من مسئول خواهم بود!

پیام و دعوت انقلابیون را بشنوم:
پشت به قدرت (قدرت‌های داخلی و خارجی، قدرت‌های دولتی و غیردولتی، قدرت‌های غربی و شرقی) و روی به ملت (همکاری برای هرچه فراگیرتر کردن جنبش و اتحاد حول محور حقوق)

قدرت‌ها، برای ادامه سلطه‌سالاری، نیازمند تجاوز به حقوق و اِعمال انواع خشونت‌های سیاسی، و فرهنگی، و اقتصادی، واجتماعی، و احساسی-روانی، و نیز خشونت‌های فیزیکی و انواع جنگ‌ها هستند. مادرِ همه جنگ‌ها، جنگ روانی است! نکته مهم این است که جنگ روانی، این مادر همه‌ی جنگ‌ها، نه فقط تنها جنگی است که ما مردم، به‌ر احتی توانایی و دانش و وسایل دفاع پیروزمندانه از خود را دارا هستیم، بلکه حتی این توانایی را دارا هستیم که اصلا از شروع آن همه‌ی جنگ‌ها جلوگیری کنیم.

جنگ روانی مادرِ همه‌ی جنگ‌ها است، ولی تنها جنگی است که در آن ما مردم توانایی و وسایل دفاع پیروزمندانه از خود را داریم.

هم‌وطنان گرامی ما از ایران خبر داده‌اند که سایت (سایت علی صدارت : رسانه‌های ملیِ همگانی به مثابه شاخه چهارم دولت) فیلتر می‌شود. از مخاطبان گرامی که با انتقادات و پیشنهادات خود ما را بهره‌مند فرموده‌اند، سپاسگزاریم. از این رو، و به پیشنهاد این عزیزان، مطالب تولید شده را در رسانه‌های مختلف دیگری هم منتشر می‌کنیم. تلاش می‌کنیم با شکستن دیوارهای سانسور، سیر آزاد و مستقل خبرها، و اطلاع‌ها، و نظرها، و اندیشه‌ها، و دانش‌ها، و داده‌ها را، بدون وقفه و به آسانی، در اختیار هم‌وطنان قرار دهیم. از یاری کردن ما در امر همرسانی، از شما سپاس‌گزاریم.

❊❊❊
مردمسالاری یک فرهنگ است و هر کدام از همه‌ی ما مردم، باید، باید برای استقرار و استمرار و پیشبرد مردم‌سالاری تلاش کنیم. هر کدام از همه‌ی ما مردم، باید، باید به سهم خود و به نوبه خود، کاری انجام دهیم، هر چقدر هم آن کار در ظاهر به نظر کوچک بیاید.
«مردم» باید یک کاری بکنند! چه باید کرد؟
https://alisedarat.com/1397/08/06/4317/

❊اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی، حقی از حقوق بشر است❊
حقوق‌مدارتر شدن و حقوق‌مدارتر کردن، از پیش‌نیازهای برپایی و پویایی مردمسالاری در هر جامعه‌ای است. برای این کار، یکی از مهمترین راه‌ها، احقاق حق اطلاع‌یابی، و احقاق حق اطلاع‌رسانی است.
یک راه آسان برای مشارکت در ساختن سرنوشتی خوب و خوب‌تر در اینجا برای شما فراهم شده است:
لینک مطلب در رسانه‌ها و شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر، پسندیدن، پیاده کردن، به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و لطفا هم‌رسانی:
اینستاگرام

https://www.instagram.com/reel/C7pNRVBOP9F/

همراهان گرامی در اینستاگرام، شما می‌توانید از اینستاگرام خود در گوشی موبایل، به کانال مخابراتی ما (خبرنامه علی صدارت) ملحق شوید:
Use the Instagram app on your mobile device to join this broadcast channel:
https://www.instagram.com/j/AbZQnDEDWb26LXMO/

خبرنامه علی صدارت، Broadcast channel، پایگاه خبری در اینستاگرام:
https://ig.me/j/AbZQnDEDWb26LXMO/

کست‌باکس
https://castbox.fm/channel/علی-صدارت-id3317800?country=us

مستودان :
https://mastodon.social/@sedarat

صفحه فیس‌بوک علی صدارت :

https://www.facebook.com/Sedarat57/videos/815666683415633/

https://www.facebook.com/Sedarat57/live_videos/

تلگرام
https://t.me/sedaratMD/2593


واتساپ
در واتساپ با شناسه:
علی صدارت-نظر، خبر، تحلیل
با آدرس:
https://chat.whatsapp.com/IT11IqMZ44v9L62gPRghhu

آدرس مطلب در سایت (سایت علی صدارت : رسانه‌های ملیِ همگانی به مثابه شاخه چهارم دولت) را در ذیل آورده‌ایم.
مطلب صوتی/تصویری را، می‌توانید مستقیما در این آدرس بشنوید/ببینید.
در این آدرس، می‌توان به بعضی دیگر رسانه‌ها که هم این مطلب و نیز برخی دیگر از مطالب سایت در آن‌ها منتشر می‌شوند، دسترسی داشت.
از این راه شما هم می‌توانید به سهم خود و به نوبه خود، به عنوان یک «کنش‌گر حقوق بشر» فعال شوید. با عضو شدن، و دنبال کردن، و مشترک شدن، و رای‌دادن، و ابراز نظر، و پسندیدن، و پیاده کردن، و به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و ابتکار برای سایر روش‌های هم‌رسانی، برای احقاق حقِ اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی، نقش‌آفرین گردید:
https://alisedarat.com/2024/05/31/13261/


لینکهای دسترسی به سایر تولیدات ما، و سایر رسانه‌های ما، و نیز راههای تماس و ارتباط با ما:
https://linktr.ee/sedarat

لینک مطلب در شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر، پسندیدن، پیاده کردن، به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و لطفا هم‌رسانی:

بیشتر از رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊ کشف کنید

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

بیشتر از رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊ کشف کنید

برای ادامه خواندن و دسترسی به آرشیو کامل، اکنون مشترک شوید.

ادامه مطلب

پیمایش به بالا