صدارت: «تعزیه» امام حسین و تیراندازی به ترامپ

علی صدارت: «تعزیه» امام حسین و تیراندازی به ترامپ
تاریخ تولید و انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۳ = 15-07-2024 دوشنبه

❊ گزارش، بررسی، و ارزیابی رویدادها ❊
❊ تلاش برای برپایی، و پویایی، و پیشبرد مردمسالاری ❊


مطلب را به شکل صوتی، در👇همین‌جا👇بشنوید:

❊❊❊
فرازهایی از جلسه‌ی امروز، مورد بحث دو مطلب متفاوت در این ایام:
مراسم «عزاداری» امسال محرم، باز هم بیشتر از معنی تهی شد و در واقع در مقابل اعتراض و عصیان بر قدرت قرار گرفت.
«نمایش»های عمومی در حسینه‌ها و مسجدها و خیابان‌ها، اگر فوتوشاپ نباشند، از چند حالت خارج نیست. یا دروغ و تظاهر، و یا حتی تمسخر و لجبازی با رژیم است که با سر و وضع و آرایش‌ها و نوعی «حجاب» که در روزهای دیگر در خیابان‌ها اگر نه مورد دستگیری، حداقل موجب تذکر می‌شود، آن هم با در آغوش داشتن سگ و عکس گرفتن در مقابل علم و کوتل و بیرق عزاداری امام حسین و در میان شمر و یزید تعذیه! و… و یا باور به این نوع «سوگواری» است، که در همه دین‌ها و مذاهب دیگر هم دیده می‌شود.
در امکان اول، در بعضی موارد یاد‌آور بعضی زندانیان شکنجه شده و «بریده» و «شکسته» شده است.
در امکان دوم، از معنا تهی کردن دین، و به ضدِ دین مبدل کردن آن است. خوب است این هموطنان از خود بپرسند که اگر امام حسین امروز اینجا بود و این «عزاداری»ها را می‌دید، چه می‌گفت!؟ البته وقتی به یاد بیاوریم که خمینی می‌گفت این مراسم است که «اسلام» را حفظ کرده، و نیز می‌گفت حفظ نظام از حفظ جان امام زمان هم مهمتر است! پس باید به این نمایش‌ها، که نوعی از انواع جنگ روانی هستند، ادامه داده شود، و اگر امام حسین هم به ناگهان حضور یابد و اعتراض کند، به انواع جرمهایی چون تشویش اذهان عمومی، و تبلیغ علیه نظام، بغی، و… کارش به دادگاه و شکنجه و زندان و اعدام می‌کشید! چرا؟ چون که: «حفظ نظام، اوجب واجبات است»

به علت رویکرد به روش‌های خشونت‌آمیز و تیراندازی به ترامپ، ژنرال‌های جنگ روانی وی، بلافاصله دست به‌کار شدند و از او یک شهید ساختند. بدین ترتیب خطر دوباره انتخاب شدن وی به مقام ریاست جمهوری امریکا، بالا گرفت.

ترامپ، ترور، شنبه۱۳جولای۲۰۲۴ در باتلر، پنسیلوانیا، توماس کروکس ۲۰ساله، خشونت، خشونت‌گستری، تجاوز به حقوق

پیام‌های همدردی و دعا برای بهبودی عاجل ترامپ، از در ودیوار دنیا سرازیر شد. نکته‌ای که در بسیاری از این پیام‌ها در رابطه با میهن ما گویاییِ حیرت‌انگیزی پیدا می‌کند، این است که همین‌گونه خشونت‌ها و انواع خشونت‌گستری‌ها توسط همین حضرات در وطن ما فراوان مدیریت شده است. ولی این تبعیض‌ها و ضوابط دوگانه، در نظام ارزشی و حقوقی سلطه‌سالاران نه تنها عیب و ایرادی ندارد، بلکه واجب است!
برخی از این پیام‌ها، در اینجا نقل قول می‌شوند: https://enghelabe-eslami.de/59159/
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا: «جایی برای این نوع خشونت در آمریکا وجود ندارد» و «جایی برای خشونت با انگیزه سیاسی در ایالات متحده وجود ندارد»
باراک اوباما رئیس‌جمهور اسبق امریکا: «در دموکراسی ما مطلقا جایی برای خشونت سیاسی وجود ندارد»
کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا: «چنین خشونتی در کشور ما جایی ندارد… همه ما باید این اقدام شنیع را محکوم کنیم و سهم خود را برای اطمینان از اینکه منجر به خشونت بیشتر نشود انجام دهیم»
چاک شومر رهبر اکثریت سنای آمریکا: «خشونت سیاسی در کشور ما جایی ندارد»
کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا: «خشونت سیاسی به هر شکلی در جوامع ما جایی ندارد»
این‌ها همه، و بسیاری دیگر همه در حالی است که سای‌آپراکراسی و ژنرال‌های جنگ روانی قدرت‌ها، از هیچ کوششی برای این‌گونه خشونت‌گستری‌ها در وطن ما و کشورهایی مانند ایران، فروگذار نکرده و نمی‌کنند. ولی این سلطه‌سالاران از عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و سایر عواقب خشونت‌گستری‌های خود هنوز هم غافل هستند و وقتی این تجاوزات به حقوق را در کشور خود می‌بینند، با ناباوری، داد و فغان سر می‌دهند. برای مثال کالین پاول در باره خشونت‌گستری‌های همین ترامپ، در یک برنامه زنده و فی‌البداهه گفت که دشمنان ما باور نمی‌کنند که ما این کارها را در مود خودمان هم انجام می‌دهیم!
جان بولتون، و کالین پاول، و… سایر کارکشته‌گان سیاسی امریکا که به اسناد سری و طبقه‌بندی شده سازمان‌های جاسوسی و امنیتی امریکا دسترسی دارند، اعتراف کرده‌اند که روش‌های جنگ روانی که طی دهه‌ها در کشورهایی مثل ایران بکار برده‌اند (بی‌ثباتی‌سازی، القای ترس و اضطراب در جامعه، بحران‌سازی، ایجاد خصومت و کینه و دشمنی‌سازی، دوقطبی و چندقطبی کردن جامعه، تنش‌آفرینی، ایجاد ناامنی، ایجاد تزلزل در قلمروهای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و روانی، انتشار ضداطلاعات و سوءاطلاعات، اخبار دروغ، ترور شخصیت، خشونت‌گستری، قدیس کرن قدرت و تقدیس و پرستش قدرت، اعمال سانسور و تحمیل خودسانسوری، و…)، ترامپ و شرکا برای چیزی که کمتر از کودتا نبود، خودشان در کشور خود امریکا بکار بردند.
کالین پاول که سابقه ۳۵ سال خدمت در ارتش، ریاست ستاد نیروهای مسلح، مشاور امنیت ملی، و وزارت خارجه امریکا را دارد، ساعت ۶ شب ۷ ژانویه ۲۰۲۱ یک روز بعد از حمله به کنگره (۶ژانویه۲۰۲۱ کودتای انتخاباتی ترامپ و شرکا) در مصاحبه زنده خود با Wolf ولف BLITZER بلیتزر CNN به وضوح گفت:
سوال بلیتزر: شما فکر می‌کنید دشمنان خارجی ما (…ایران،…) که این صحنه‌ها را می‌بینند [فیلم‌های حمله به کنگره آمریکا که به طور زنده در سراسر دنیا تماشا می‌شد] چگونه فکر می‌کنند؟
جواب پاول: آنها با اشتیاق فراوان تماشا می‌کنند و باور نمی‌کنند ما این کار را در مورد خودمان انجام دادیم.

توضیح اینکه روشهای جنگ روانی که امریکا برای سلطه‌گری بر کشورهایی مانند ایران بکار برده و میبرد را ترامپ برای سلطه‌گری بر جامعه سیاسی و مدنی امریکا بکار برد که مورد اعتراض و تعجب پاول و بولتون و… قرار گرفت. یکی از اولین روشهای تخریبی جنگ روانی ترامپ در سال‌هایی که منجر شد به مقام ریاست جمهوری برسد، انتشار سواطلاعات در مورد اوباما بود که می‌گفت او مسلمان است،… و در امریکا بدنیا نیامده، و در نتیجه نمی‌تواند رئیس جمهور بشود.

Removing Trump from Office; Interview with Former U.S. Secretary of State Colin Powell; Colin Powell: “I Just Want Trump Out of Office”; U.S. Capitol Police Chief Resigning After Deadly Riot; Sources: House Dems Eye Quick Impeachment Vote If Pence Rebuffs Attempt to Remove Trump from Office. Aired 6-7p ET
http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/2101/07/sitroom.02.html

مایک گالگر نماینده جمهوری‌خواه کنگره، در مصاحبه روز هفتم ژانویه ۲۰۲۱ خود با شبکه تلوزیونی CBS گفت: «…نزدیکترین چیزی که شبیه این [حمله] من قبلا دیده بودم، در زمانی بود که با یونیفرم [نظامی] مامور خدمت در عراق بودم…»

https://www.cbsnews.com/video/rep-gallagher-recounts-assault-on-capitol-cost-of-republicans-objecting-electoral-votes/#x

گالگر افسر اطلاعاتی تفنگداران امریکا بود که فرمانده تیم اطلاعاتی تحت ژنرال پتریآس بود. او به عنوان افسر ضداطلاعات، مامور بررسی و تحلیل استراتژی ارتش امریکا در خاور میانه و آسیای میانه بود. وی در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱، در حالی که در زمان حمله به کنگره در دفتر خودش پناه گرفته بود به ترامپ پیغام تویتر فرستاد و از او خواست که هر چه زودتر حمله کنندهها را فرا بخواند که دست از حمله بردارند و محل کنگره را ترک کنند.

❊❊❊
مردمسالاری یک فرهنگ است و هر کدام از همه‌ی ما مردم، باید، باید برای استقرار و استمرار و پیشبرد مردم‌سالاری تلاش کنیم. هر کدام از همه‌ی ما مردم، باید، باید به سهم خود و به نوبه خود، کاری انجام دهیم، هر چقدر هم آن کار در ظاهر به نظر کوچک بیاید.
«مردم» باید یک کاری بکنند! چه باید کرد؟
https://alisedarat.com/1397/08/06/4317/

❊اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی، حقی از حقوق بشر است❊

 


مطلب را به صورت تصویری در این‌جا ببینید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:
یوتیوب
https://youtube.com/live/dE1Z1Ghmf9s

مطلب را همچنین می‌توانید به شکل صوتی، در👇همین‌جا👇بشنوید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:
پادکست اسپاتیفای
https://open.spotify.com/episode/4FxuxrcmW0HK1C8AZ6MxuL

حقوق‌مدارتر شدن و حقوق‌مدارتر کردن، از پیش‌نیازهای برپایی و پویایی مردمسالاری در هر جامعه‌ای است. برای این کار، یکی از مهمترین راه‌ها، احقاق حق اطلاع‌یابی، و احقاق حق اطلاع‌رسانی است.
یک راه آسان برای مشارکت در ساختن سرنوشتی خوب و خوب‌تر در اینجا برای شما فراهم شده است:
لینک مطلب در رسانه‌ها و شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر، پسندیدن، پیاده کردن، به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و لطفا هم‌رسانی:
اینستاگرام
https://www.instagram.com/reel/C9dHSmtv_yj/


تلگرام
https://t.me/sedaratMD/2629

صفحه فیس‌بوک علی صدارت :
https://www.facebook.com/reel/1009435054163966

https://www.facebook.com/Sedarat57/live_videos

کست‌باکس

https://castbox.fm/channel/علی-صدارت-id3317800?country=us


مستودان:

https://mastodon.social/@sedarat


واتساپ
در واتساپ با شناسه:
علی صدارت-نظر، خبر، تحلیل
با آدرس:
https://chat.whatsapp.com/IT11IqMZ44v9L62gPRghhu

آدرس مطلب در سایت (سایت علی صدارت : رسانه‌های ملیِ همگانی به مثابه شاخه چهارم دولت) را در ذیل آورده‌ایم.
مطلب صوتی/تصویری را، می‌توانید مستقیما در این آدرس بشنوید/ببینید.
در این آدرس، می‌توان به بعضی دیگر رسانه‌ها که هم این مطلب و نیز برخی دیگر از مطالب سایت در آن‌ها منتشر می‌شوند، دسترسی داشت.
از این راه شما هم می‌توانید به سهم خود و به نوبه خود، به عنوان یک «کنش‌گر حقوق بشر» فعال شوید. با عضو شدن، و دنبال کردن، و مشترک شدن، و رای‌دادن، و ابراز نظر، و پسندیدن، و پیاده کردن، و به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و ابتکار برای سایر روش‌های هم‌رسانی، برای احقاق حقِ اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی، نقش‌آفرین گردید:

https://alisedarat.com/2024/07/15/13374/

❊ گزارش، بررسی، و ارزیابی رویدادها ❊
❊ تلاش برای برپایی، و پویایی، و پیشبرد مردمسالاری ❊

سکوت تو، انفعال ما، کم کاری من = خود را شریک جرم تجاوزها به حقوق بشر کردن!
میزان سکوت و تحمل امروز من است که میزان خشونت‌های فردا را پیش‌بینی می‌کند!
به هر میزان که تجاوزها به حقوق را امروز تحمل کنم، به همان میزان، فردا ابعاد کیفی و کمّی خشونت‌های رژیم بیشتر خواهد شد، و به همان میزان من مسئول خواهم بود!

پیام و دعوت انقلابیون را بشنوم:
پشت به قدرت (قدرت‌های داخلی و خارجی، قدرت‌های دولتی و غیردولتی، قدرت‌های غربی و شرقی) و روی به ملت (همکاری برای هرچه فراگیرتر کردن جنبش و اتحاد حول محور حقوق)


❊❊❊

قدرت‌ها، برای ادامه سلطه‌سالاری، نیازمند تجاوز به حقوق و اِعمال انواع خشونت‌های سیاسی، و فرهنگی، و اقتصادی، واجتماعی، و احساسی-روانی، و نیز خشونت‌های فیزیکی و انواع جنگ‌ها هستند. مادرِ همه جنگ‌ها، جنگ روانی است! نکته مهم این است که جنگ روانی، این مادر همه‌ی جنگ‌ها، نه فقط تنها جنگی است که ما مردم، به‌ر احتی توانایی و دانش و وسایل دفاع پیروزمندانه از خود را دارا هستیم، بلکه حتی این توانایی را دارا هستیم که اصلا از شروع آن همه‌ی جنگ‌ها جلوگیری کنیم.

مادرِ همه‌ی جنگ‌ها است، ولی تنها جنگی است که در آن ما مردم توانایی و وسایل دفاع پیروزمندانه از خود را داریم.


لینکهای دسترسی به سایر تولیدات ما، و سایر رسانه‌های ما، و نیز راههای تماس و ارتباط با ما:
https://linktr.ee/sedarat

راههای تماس و ارتباط با ما: لینکتری LinkTree

لینک مطلب در شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر، پسندیدن، پیاده کردن، به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و لطفا هم‌رسانی:

بیشتر از رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊ کشف کنید

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

بیشتر از رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊ کشف کنید

برای ادامه خواندن و دسترسی به آرشیو کامل، اکنون مشترک شوید.

ادامه مطلب

پیمایش به بالا