صدارت، جوادزاده: انتخابات امریکا و تأثیر آن بر مناسبات بین‌المللی

فشار افکار عمومی دنیا برای احقاق حق اطلاع‌یابی و احقاق حق اطلاع‌رسانی، بیشس از پیش شده است و علی‌رغم این‌که شبکه‌های بزرگ خبرهای تجاوزات اسرائیلیان را با بازتابی سوگرایانه و به نفع اسرائیل مدیریت کرده‌اند،

رسانه‌گران شبکه‌های کوچک و شهروندخبرنگاران توانسته‌اند فقط بخش کوچکی از این فاجعه را به دنیا مخابره کنند. همین مختصر باعث شده که افکار عمومی جهان، با کمیت و کیفیتی بی‌سابقه، به تجاوزات به حقوق فلسطینیان اعتراض کنند. نتیجه این اعتراضات و با هم درآمیختن افکار عمومی دنیا بوده است که در چینش‌های مقامات سیاسی، و موضع‌گیری‌های آن‌ها تغییرات بی‌سابقه‌ای را هم شاهد باشیم.

بعد از کناره‌گبری جو بایدن، کامالا هریس به عنوان نامزد مقام ریاست جمهوری امریکا معرفی شده و انتظار می‌رود در نشست بعدی حزب دموکرات، این نامزدی رسمیت بیابد.

ترامپ از حزب جمهوری‌خواه که تمام مبارزات انتخاباتی خود را بر اساس مقابله و تخریب بایدن بنا نهاده بود، حالا در مقابل هریس قرار گرفته است.

نتانیاهو برای بار چهارم در کنگره امریکا سخنرانی کرد. قبل از او، وینستون چرچیل با سه بار سخنرانی، رکورددار بود.

بر عکس تمام دفعات قبلی، استقبال از نتانیاهو توسط مقامات امریکا، گرمی یک‌پارچه‌ای نداشت.

هریس به اتفاق چندین نفر دیگر، نشست کنگره امریکا برای نتانیاهو را تحریم کردند.

لینک مطلب در شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر، پسندیدن، پیاده کردن، به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و لطفا هم‌رسانی:

صدارت، جوادزاده: انتخابات امریکا و تأثیر آن بر مناسبات بین‌المللی بیشتر بخوانید »