صدارت: دموکراسی در ایران، منجر به از کار بیکار شدن عده‌ای می‌شود، اول از همه نتانیاهو! 

علی صدارت- دموکراسی در ایران، منجر به از کار بیکار شدن عده‌ای می‌شود، اول از همه نتانیاهو

دقایقی پیش، شاهد نمایش دیگری توسط استاد جنگ روانی، نتانیاهو، از تریبون اجلاس عمومی سالانه سازمان ملل، پروپاگندای خود را در مغز سلطه‌سالاران تپانید. وی بخشی از مطالب خود را به زبان عبری گفت، که نشان‌دهنده‌ی مخاطبان او و روانشناسی آن‌ها است.

نتانیاهو در این سخن‌پراکنی حتی یک بار هم اسمی از فلسطین نبرد.

بسیاری از نمایندگان کشورها، با شروع صحبت‌های نتانیاهو و به عنوان اعتراض، جلسه را ترک کردند.

کانون اصلی جعلیات نتانیاهو در سخنرانی امروز در سازمان ملل، مثل همیشه، ولی بیش از پیش، ایران بود.

با توجه به فعال‌تر شدن شهروندخبرنگاران در احقاق حق اطلاع‌یابی و در  احقاق حق اطلاع‌رسانی، افکار عمومی دنیا به شکلی کاملا بی‌سابقه، در اعتراض به جنایت‌های اسرائیل، به‌پا خاسته است. گرچه سلطه‌سالاران صهیونیسفر، به تکاپو افتاده‌اند، ولی پروپاگندای ژنرال‌های جنگ روانی قدرت‌ها علیه ملت‌ها، کارآیی سابق خود را از دست داده است. تحریکات اسرائیل برای وارد کردن ایران در جنگ با فلسطین، اثر مطلوب آن‌ها برای مظلو‌م‌نمایی و قربانی‌نمایی را نداشته است. ارتش اسرائیل به هدفهای خود نرسیده است. اسرائیل ناچار است ابعاد جنگ را گسترده‌تر سازد و برای این کار تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ وقت دارد.  

دقایقی بعد از دروغ‌پراکنی نتانیاهو، ارتش اسرائیل شدیدترین حملات به بیروت تا این زمان را در کارنامه جنایتهای خود ثبت کرد. داهیه با تراکم جمعیت بسیار بالا، در حومه پایتخت قرار دارد و قبل از این هم مورد تجاوزات عظیم اسرائیل قرار گرفته و «دکترین داهیه» توسط گادی ایزنکات (Eizenkot) مطرح شد. بر اساس این دکترین، روش‌هایی که شکنجه‌گران در مورد زندانیان سیاسی به‌کار می‌برند، در مورد «دشمن» به‌کار برده می‌شود. نتانیاهو دستور شروع این تجاوز را، بعد از سخنرانی در سازمان ملل و از اتاق هتل خود در نیویورک صادر کرد. ابعاد تخریب در اثر چندین انفجار، بسیار بزرگ گزارش شد. رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که اسرائیل در این تجاوز، از بمب سنگرشکن استفاده کرده است. 

گفته شد ظرف چند ثانیه ۸۵ بمب سنگرشکن به یک محله مسکونی در داهیه شلیک شده. این بمب‌های ۱۲ تنی، بعد از اصابت، به عمق زمین تزریق و سپس منفجر می‌شوند، و در نتیجه می‌توانند تا عمق ۳۰ متری زمین نفوذ کنند، و از بتون ۶ متری عبور کنند. موج انفجار و لرزش‌های زمین، ابعاد تخریب را به سازههای منطقه گسترش می‌دهد. بنا بر گزارش‌ها حداقل ۷۸ ساختمان چند طبقه‌ی مسکونی فروریخته‌اند و بسیاری دیگر آسیب‌های جدی دیده‌اند.

تعداد کسانی که بلافاصله و در آن، به قتل رسیده‌اند هنوز معلوم نیست. در تمام حملات به فلسطین و لبنان، تعداد کشته‌شدگان اعلام شده، نه تنها  بسیار کمتر از آمار واقعی بوده است، بلکه گزارش دقیق تعداد افراد زنده و مرده که هنوز زیر آوار هستند و مفقودالاثرها، در این شرایط جنگی، تا مدت‌ها غیر ممکن خواهد بود.

اسرائیل ادعا کرد که یک «هدف پرارزش» را نشانه گرفته بود. ظرف چند دقیقه، از لبنان اعلام شد که حسن نصر‌الله کشته نشد. چند روز پیش که نصرالله سخنرانی زنده داشت، جت‌های جنگنده اسرائیلی دیوار صوتی را شکستند. به غیر از ایجاد اضطراب و ترور و وحشت در مردم منطقه، از جمله اهداف دیگر اسرائیل پیدا کردن محل نصر‌الله بوده است.

اشاره‌ای مختصر به تاریخ مفید است.

امپراتوری عثمانی تا جنگ جهانی اول بر منطقه فلسطین سیطره داشت. در آن زمان تعداد اندکی از یهودیان در آن منطقه زندگی می‌کردند. در خلال جنگ اول جهانی و تصرف فلسطین توسط بریتانیا، آرتور بالفور (Balfour) وزیر خارجه این کشور، نامه‌ای را توسط لرد والتر راتسچایلد (Rothschild) که یکی از رهبران با نفوذ جامعه قدرت‌مند و ثروت‌مند یهودی بود، به فدراسیون صهیونیسم فرستاد. این نامه  بعد از یک هفته (به‌تاریخ ۱۹۱۷۱۱۰۹) به نام بیانیه بالفور در رسانه‌های وقت منتشر شد. بدین ترتیب دولت بریتانیا مجوز ایجاد «آشیانه‌ی ملی مردم کلیمی» در منطقه‌ی وسیعی که همه در آن زمان با نام فلسطین شناخته می‌شد را صادر کرد. 

یهودستیزی در قرن ۲۰ شدت گرفت. پیرو شکل‌گیری صهیونیسم در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰، و به‌ویژه به علت جنایت‌های حزب نازی آلمان و شرکا، مهاجرت‌های یهودیان بیشتر شد. تعداد زیادی از یهودیان، که بسیاری از آنها از طبقه ثروت‌مند نبودند، قصد بریتانیا را داشتند. این باعث نگرانی یهودیان ثروتمند بریتانیا و سایر صاحبان ثروت و قدرت، از جمله بالفور و شرکا شد. 

شعار «سرزمین بی‌مردم، برای مردم بی‌سرزمین» و تبعیض‌های دینی مانند «سرزمین موعود» و «قوم برگزیده» و «عمالقه» وپایه و اساس انسان‌زدایی از مسلمانان، و عرب‌ها، به‌خصوص فلسطینی‌هاحیوانات انسان‌نما» به قول وزیر جنگ اسرائیل) شد. 

ولی از زمان انقلاب ۱۳۵۷، کانون اصلی جعلیات اسرائیل، ایران بوده است. حال بنا به قول نتانیاهو، ما ایرانیان عمالیق هستیم!

عمالیق، Amalekites عمالقه، تورات، سموئیل اول، 15: 3 

«…پس الآن برو و عمالقه را شکست بده، و همه‌ی اموال آن‌ها را کلا نابود کن و بر ایشان شفقت روا مدار، و حتی مرد و زن و طفل و شیرخواره و گاو و گوسفند و شتر و الاغ آن‌ها را بکش».

1 Samuel 15:3 

“Now go and smite Amalek, and utterly destroy all that they have, and spare them not; but slay both man and woman, infant and suckling, ox and sheep, camel and ass”

بنا بر خبرهایی که در روزنامه‌های اوایل انقلاب منتشر شد، در جلسه هیئت وزیران اسرائیل، انقلاب ایران به عنوان یک خطر جدی مطرح و بحث شده. برخی نظراتی که در این جلسه مطرح شده، از جمله از این قرار بودند: …انقلاب ایران باید به شکست بیانجامد، باید در هر کاری که ایرانیان می‌خواهند بکنند، خرابکاری انجام شود، باید جنگ داخلی راه بیاندازیم، بین شیعه و سنی، بین کرد و ترک و سایر اقوام، اگر در جنگ داخلی کافی نبود، باید همسایه‌ها را واداریم که به ایران حمله کنند،

باید پرسید کدامیک از این فتنه‌ها، به واقعیت نپیوسته است.

به نظر خشونت‌گستران صهیونیسفر، ایران خیلی بزرگ است و باید تکه پاره شود. طرح اسرائیل برای تجزیه ایران حدودا نیم قرن قدمت دارد. از جمله اهداف صدام در رابطه با تجاوز به وطن ما، طرح تقسیم ایران به حداقل ۵ کشور بود. اسرائیل هنوز هم، از جمله با دادن پول و اسلحه به بعضی اقوام و احزاب، بی‌ثباتی‌سازی و خشونت‌گستری را به اشکال مختلف ادامه می‌دهد. طرح «فدرالیسم» امروز، پوششی است برای تجزیه‌طلبان دیروز!

 انقلاب ۱۳۵۷ دنیا را وارد عرصه جدیدی کرد. «حزب جمهوری اسلامی» و شرکا  (از جمله همین علی خامنه‌ای) با همکاری و کمک قدرت‌های خارجی، با بحران‌سازی‌ها و بحران‌پردازی‌های بزرگ و کوچک، از جمله بحران‌های بزرگی چون گروگان‌گیری اعضای سفارت امریکا به مدت ۴۴۴ روز، و یا بحران ادامه جنگ نزدیک به ۸ سال، کودتا علیه مردم ایران و اولین منتخب مردم را در خرداد ۱۳۶۰ به انجام رساندند. 

منش و روش قدرتمداران خشونت‌گستر در صهیونیسفر، و عدم حضور حداقل لازمی از ما مردم ایران در میدان ساختن سرنوشت خویش، منجر به قبضه کردن قدرت توسط کودتاچیان شد. منش و روش قدرتمداران خشونت‌گستر در ایران، و عدم حضور حداقل لازمی از ما مردم دنیا در میدان ساختن سرنوشت خویش، منجر به قبضه کردن قدرت توسط دست‌راستی‌ها در دنیا، و از جمله اسرائیل شده است. افراط در راست‌گرایی «دینی» در اسرائیل، و به قدرت رسیدن امثال نتانیاهو و گالانت و اسموتریچ و بن‌گویر واز یک سو، و سکوت نفرت‌انگیز دنیا در مقابل جنایت‌های آن‌ها، حیرت‌آور است.

در صورتی‌که ما مردم موفق به خنثی کردن کودتای خرداد ۱۳۶۰ می‌شدیم، بهار انقلاب ایران، شکوفه‌های بهار عرب را در همان موقع، یعنی بدون یک تاخیر سی و دو ساله، شکوفا می‌کرد. در این صورت، منطقه آسیای باختری و به‌خصوص سرزمین فلسطین، به‌کلی سرنوشت دیگری می‌داشت. شور و حال عجیبی که در افکار عمومی دنیای ۱۹۷۸۱۹۷۹ افتاده بود، حالتی مانند پشتیبانی مردم دنیا از جنبش شهریور ۱۴۰۱، ولی با ابعاد کمی و کیفی بسیار گسترده‌تر بود. ترس قدرت‌ها از ما ایرانیان و انقلاب ما بی‌دلیل نبود، و انقلاب ۱۳۵۷ و نیز انقلاب ۱۴۰۱ که هر دو توسط قدرت‌های داخلی و خارجی، از جوشش افتادند.

ادامه حاکمیت رژیم ولایت مطلقه بر ایران، نه تنها مطلوب طبع خشونت‌گسترانی چون نتانیاهو است، بلکه برای آن‌ها یک نیاز حیاتی است. اگر ماهیت اصلاح‌ناپذیر خامنه‌ای و حزب سیاسی مسلح حاکم بر ایران نبود، چگونه نتانیاهو و شرکا جرات می‌کردند این جنایت‌ها را در فلسطین و لبنان انجام دهند؟ نتانیاهو چگونه می‌توانست چنین دروغهایی را با چنان پرخاشگری و توهین، نه فقط به ایران، بلکه به سایر کشورها و سازمان ملل، از آن تریبون تحویل مردم دنیا بدهد؟ اگر ادامه جنگ صدام به ایران تحمیل نمی‌شد و ترساندن مردم از «دشمن»ها ادامه نمی‌یافت، رژیم ولایت مطلقه چگونه می‌توانست کودتای خرداد ۱۳۶۰، و فاجعه ملی جنایت‌ها علیه بشریت را در دهه‌ی ۱۳۶۰ به مردم تحمیل کند؟

خوشحالی از ترور نصرالله و سایرین، و درخواست کشتن خامنه‌ای، و کف زدن برای نتانیاهو برای زدن «سرِ مار» و «چشم اختاپوس» در ایران، خشونت‌گستری، و مشارکت در تجاوزها به حقوق، و روشی غیر دموکراتیک است.

با روش‌های غیر دموکراتیک، رسیدن به دموکراسی غیر ممکن است!

با به‌کار بردن روش‌های غیر دموکراتیک، زمان رسیدن به سقوط فیزیکی رژیم طولانی‌تر می‌گردد.

با به‌کار بردن روش‌های غیر دموکراتیک، طول مدت دوران موقت بعد از سقوط فیزیکی رژیم طولانی‌تر می‌گردد.

با به‌کار بردن روش‌های غیر دموکراتیک، زمینه برای اینکه بعد از فروپاشی این رژیم، ساختار دیکتاتوری حفظ و همین رژیم در شکل دیگری بازسازی شود، فراهم می‌گردد.

نباید تردید کرد که استقرار و استمرار و پیشبرد مردمسالاری در ایران، با خشونت‌زدایی، منجر به ناموضوع شدن نتانیاهو و نتانیاهوها در دنیا خواهد شد. گرچه نتانیاهوهای داخلی و خارجی مقاومت خواهند کرد، ولی ما بی‌شماریم.

تو مگو همه به جنگند، و ز صلح من چه آیدتو یکی نه‌ای، هزاری، تو چراغ خود برافروز

که یکی چراغ روشن، ز هزار مرده بهترکه به است یک قد خوش، ز هزار قامت کوز

علی صدارت

ششم مهر ۱۴۰۳ برابر با ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ جمعه

https://linktr.ee/sedarat 

آدرس مطلب در سایت (سایت علی صدارت : رسانه‌های ملیِ همگانی به مثابه شاخه چهارم دولت) را در ذیل آورده‌ایم. 

مطالب صوتی/تصویری/نوشتاری را، می‌توانید مستقیما در این آدرس بیابید.

در این آدرس، می‌توان به بعضی دیگر رسانه‌ها که هم این مطلب و نیز برخی دیگر از مطالب سایت در آن‌ها منتشر می‌شوند، دسترسی داشت.

از این راه شما هم می‌توانید به سهم خود و به نوبه خود، برای احقاق حقِ اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی، به عنوان یک «کنش‌گر حقوق بشر» فعال شوید. با عضو شدن، و دنبال کردن، و مشترک شدن، و رای‌دادن، و ابراز نظر، و پسندیدن، و پیاده کردن، و به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و با ابتکار برای سایر روش‌های هم‌رسانی، نقش‌آفرین گردید:

https://alisedarat.com/2024/09/27/13621/

برای دسترسی به سایر تولیدات ما، و سایر رسانه‌های ما، و نیز راههای تماس و ارتباط با ما، لطفا تصویر فوق را با موبایل خود اسکن کنید، و یا به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://linktr.ee/sedarat

بیشتر از رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊ کشف کنید

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

بیشتر از رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊ کشف کنید

برای ادامه خواندن و دسترسی به آرشیو کامل، اکنون مشترک شوید.

ادامه مطلب

پیمایش به بالا