صدارت-ریشه همه مشکلات وطن: رژیم اصلاح‌ناپذیر، قانون اساسی ضد حقوقی، مقامات مسئولیت‌ناپذیر

علی صدارت-ریشه‌ی همه مشکلات وطن، رژیم اصلاح‌ناپذیر و مقامات مسئولیت‌ناپذیر و قانون اساسی ضد حقوقی است.
تاریخ تولید و انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۳ = 01-07-2024 دوشنبه
❊❊❊

مطلب را به شکل صوتی، در👇همین‌جا👇بشنوید:

❊ گزارش، بررسی، و ارزیابی رویدادها ❊
❊ تلاش برای برپایی، و پویایی، و پیشبرد مردمسالاری ❊

فرازهایی از جلسه امروز و برخی مطالب مرتبط:
ژنرال‌های جنگ روانی رژیم توانسته‌اند این رویه را به مردم تحمیل کنند:
۱- با ترسیدن و ترساندن و با تکرار دروغِ «من سیاسی نیستم»(دروغ به خود، و دروغ به دیگران) و چهار سال فرمانبرداری و سکوت و انفعال در مقابل انواع تجاوزها به حقوق و انواع حشونت‌های فیزیکی، و روانی، و سیاسی، و اقتصادی، و فرهنگی، و اجتماعی
۲- با ترسیدن و ترساندن و با تکرار دروغِ «اگر در انتخابات شرکت نکنیم، وضعیت بدتری خواهیم داشت» ایجاد اضطراب و پانیک اجتماعی برای مجبور کردن مردم به زندانی کردن خود در زندان خودساخته «بد و بدتر» و شرکت در «انتخابات»
ژنرال‌های جنگ روانی رژیم توانسته‌اند به شکلی سانسور و خودسانسوری را به بسیاری از مردم تحمیل کنند که گویی بسیاری از این هموطنان (دانسته و یا نادانسته، خواسته و یا ناخواسته) در قلب و مغز خود، به دست خود، یک مامور اطلاعاتی-امنیتی تعبیه کرده‌اند!

بیش از ۶۰٪ مردم در «انتخابات» ۸ تیر ۱۴۰۳ شرکت نکردند (به این گروه، باید تعدادی از شرکت‌کنندگان را اضافه کرد که رای باطله دادند) برای برخی از این عده، این عدم شرکت در «انتخابات» می‌تواند برای یکی یا بیشتر از دلایل ذیل را داشته باشد:
تحریم انتخابات یعنی رای «نه» در رفراندم «جمهوری اسلامی: آری؟ نه؟»
عدم توانایی همه نامزدها برای انجام کارهای مثبت برای ایران و ایرانیان (حتی اگر در وعدههای مبارزات انتخاباتی خود، کاملا صادق بوده باشتد) در این رژیم
عدم پذیرش و ناباوری به تعهدات و قول‌های داده شده توسط نامزدها

مقامات بالای این رژیم مکررا اعتراف و با صدای بلند و در علن اعلام کرده‌اند که: شرکت در «انتخابات» و انداختن هر رای به صندوق‌های رای‌گیری (چه رای سفید، و چه نوشتن نام هر یک از نامزدها، و چه نوشتن فحش و ناسزا) به معنی تایید رژیم است، و به معنی مشروعیت دادن به این رژیم است، و به معنی پذیرش تمام بی‌کفایتی‌ها و بی‌لیاقتی‌ها، و به معنی چشم پوشیدن و بلکه تایید تجاوزات رژیم به حقوق، و به معنی… است!

با توجه به بیش از چهار دهه شواهد واضح عینی، تمام کسانی که در هر انتخاباتی در این رژیم به مسند هر قدرتی رسیده‌اند، مجبور بوده‌اند منویات خامنه‌ای و شرکا را پیش ببرند. به وضوح گفتند قانون اساسی، کف اختیارات ولی فقیه است. قدرت خامنه‌ای و شرکا، بدون محدودیت، و غیر قابل پبش‌بینی، و بدون توجه به منافع ملی، و در تضاد غیرقابل انکار با حقوق است.

در این بیش از چهار دهه، هیچ یک از مقامات انتصاب شده و حتی هیچ یک از افراد «انتخاب» شده، حتی نتوانسته‌اند همین قانون اساسی رژیم را هم اجرا کنند. حتی بسیاری از اعمال آنها در تناقض مستقیم با همین قانون اساسی بوده است.
پزشکیان در جواب به هموطنانی که از او برای رسیدگی به مطالبات مردم قول و تعهد می‌خواهند، به دروغ می‌گوید: …در حوزه‌ی مسئولیتهای قوه قضاییه است… پزشکیان یا نمی‌داند و یا دروغ می‌گوید که از وظایف رئیس قوه مجریه یه عنوان شخص دوم مملکت، صیانت قانون اساسی است!

حجاب اجباری یک جعل دینی است که حتی بسیاری از فقها به آن معتقد نیستند. حجاب اجباری ساخته و پرداخته‌ی رژیم است، و یک امر سیاسی است و نه یک موضوع دینی. با توجه به مخالفت‌ها، خود رژیم آن را یک «واجب سیاسی» می‌خواند! رژیم برای ادامه حاکمیت خود، حجاب اجباری را به یکی از مهمترین مسائل زنان و مردان ایرانی مبدل کرده است. چرا حتی یک نفر از نامزدها، جرات نمی‌کنند به این مساله بپردازند؟

مقاله دیروز هاآرتز: «…اسرائیل برای بقای خود نیاز به حمله به ایران دارد…» با این توجه، آیا تحریم «انتخابات» خطر حمله اسرائیل، و تجاوز یا هر کشور دیگری را به مام وطن، بیشتری می‌کند و یا کمتر؟ واقعیت این است که آن‌چه باعث می‌شود که خطر حمله اسرائیل، و یا تجاوز هر کشور دیگری به مام وطن را به صفر متمایل کند، استقرار و استمرار دموکراسی در ایران است، و به عنوان قدم اول، مشارکت در جنبش خودجوش و فعال تحریم «انتخابات»، و تلاش برای هرچه فراگیرتر کردن تحریم «رای‌گیری»، و نافرمانی مدنی و ماندن در خانه‌ها در روز جمعه، ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ است.

اشتباه بزرگ خامنه‌ای این بود که این انتخابات را در علن و به روشنی یک «رفراندم» خواند.
طبق گزارش رسمی رژیم، از مجموع ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجدان شرایط رای دادن در انتخابات ۱۴۰۳، جمعا ۲۴ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۱۸۵ نفر، (یعنی رقمی حدود ۴۰ درصد) شرکت کردند. تعداد آرای «باطله» ۱۲۵۶۹۵۹ اعلام شد. باور عمومی این است که این ارقام جعلی هستند. بعضی هموطنان، تمام این اعداد را مضربی از عدد ۳ محاسبه کرده‌اند. کروبی هم که در سال ۱۳۸۸ در حصر خانه‌گی گذاشته شده بود، گفته بود که آمار انتخابات را ضرب در ۲ یا ۳ می‌کردیم.
خامنه‌ای در روز  ۱۹دی۱۳۹۴ گفته بود: «حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند، پای صندوق‌ها بیایند»
خامنه‌ای در روز  ۵ تیر۱۴۰۳ در «دیدار مردمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در سالروز عید غدیر» گفت:
«انتخابات همیشه یک آزمون است؛ مشارکت بالا سرافرازی جمهوری اسلامی است؛ وارد میدان شدن مردم یعنی جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه جمهوری است؛ مشارکت بالا، زبان بدگویان را کوتاه می‌کند.»
آیا رای‌دهندگان در روزهای ۸ و همچنین (و به‌خصوص) در روز ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳، این سخن خامنه‌ای درک نمی‌کنند که عدم مشارکت در نافرمانیِ مدنیِ تحریمِ «انتخابات» واقعا به معنای این است که هر یک از رای‌دهندگان با صدای بلند به افکار عمومی فریاد می‌زنند که به قول خامنه‌ای، «جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه جمهوری است»؟ و با این کار خود، آیا رای‌دهندگان نمی‌بینند که هر کدام از آن‌ها، با مشروعیت دادن به این رژیم، در پیشبرد شعار خامنه‌ای و شرکا مبنی بر «حفظ نظام، اوجب واجبات است» به کمک حافظان این رژیم آمده‌اند؟
خامنه‌ای در روز ۸ تیر۱۴۰۳، یعنی صبح روز «انتخابات» هم با این فرمایشات که «دوام، قوام، عزّت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است و برای اثبات صحت و صداقت نظام جمهوری اسلامی، حضور مردم یک امر لازم و واجبی است»؛ بر این موضوع تصریح کرد که «انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳»، یک رفراندوم تمام‌عیار است!
«به نظر من یک موضوع مهمّی در کنار این هست و آن حضور پُرشور مردم و افزایش و کثرت رأی‌دهندگان است؛ این برای جمهوری اسلامی یک نیاز قطعی است»
«دوام جمهوری اسلامی و قوام جمهوری اسلامی و عزّت جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقّف به حضور مردم است؛ برای همین است که ما توصیه میکنیم مردم عزیزمان مسئله‌ی رأی دادن را، حضور در این آزمون مهمّ سیاسی را جدّی بگیرند و شرکت کنند» [البته باید تصحیح و تصریح کرد که این رژیم، نه جمهوری است و نه اسلامی است]
«تردید نکنند. بخصوص با توجّه به همین نکته‌ای که من اشاره کردم و آن اینکه قوام جمهوری اسلامی به حضور مردم است و برای اثبات صحّت و صداقت نظام جمهوری اسلامی، حضور مردم یک امر لازم و واجبی است»

آمار رسمی رژیم، توسط ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام شد، میزان مشارکت را ۴۰ درصد ادعا کردند. این پایین‌ترین نرخ مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری، در طول عمر رژیم است. رکورد قبلی در مورد کمی میزان شرکت در «رای‌گیری» سال ۱۴۰۰ شکسته شد که طی آن نام ابراهیم رئیسی از صندوق‌های رای‌گیری بیرون آورده شد.
طبق اعلام رسمی توسط سخنگوی وزارت کشور صبح شنبه نهم تیر ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۹ جون ۲۰۲۴، «تعداد کل رای‌ها (صحیح و باطله) در سراسر ایران ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رأی است.»
از ۲۴۵۳۵۱۸۵ کل تعداد رای، تعداد ۱۲۵۶۹۵۹ رای را «باطله» اعلام کردند، و تعداد آرای هر یک از نامزدها، از این قرار اعلام شد(مجموعا: ۲۳۴۷۹۰۲۶ رای):
مسعود پزشکیان: ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای
سعید جلیلی: ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای
محمدباقر قالیباف: ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای
مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ رای (یعنی حدودا یک پنجم ۱۲۵۶۹۵۹ رای باطله!)
از میان ۴ نامزد باقی مانده در انتخابات «ریاست جمهوری»، سعید جلیلی و مسعود پزشکیان دو نامزدی هستند که به دور دوم رفته‌اند، زیرا هیچ نامزدی نتوانست اکثریت مطلق آرا به دست آورد.
دور دوم «انتخابات» قرار است در روزجمعه، ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳برابر با ۵ جولای ۲۰۲۴، برگزار شود.

دنیای اقتصاد: https://enghelabe-eslami.de/58678/
۱– اکثریت جامعه ایران حاضر به رای دادن در این انتخابات نشدند. آمار رسمی حکایت از ۶۰درصد عدم مشارکت دارد. این در تداوم سه انتخابات گذشته بود که نشان‌دهنده عمق شکاف میان جامعه و نهادهای رسمی است.
۲– آمار نشان از جذب رای آقای پزشکیان از روستاها و شهرهای کوچک و حتی قشر مذهبی دارد. وجود ۶۰درصد عدم مشارکت با وجود نامزد مورد اجماع احزاب اصلاح‌طلب در این انتخابات حکایت از آن دارد که این احزاب دیگر قدرت اثرگذاری بر سبد رای گذشته خود را ندارند و آقای پزشکیان به مدد سبد رای جدید، نفر اول دوره ابتدایی انتخابات شد.
۳– اصولگرایان هم نه به اندازه رقیب، اما قدرت تجمیع سبد رای سنتی خود را تا حدی از دست داده‌اند. به‌ویژه اگر آمار نامزدهای این گروه را با آمار ۱۸میلیونی سال۱۴۰۰ مقایسه کنیم.

بیانیه ۵۲۰ تن از فرهنگیان با ۷ دلیل؛ نه به “انتخابات”  https://enghelabe-eslami.de/58327/
…از اینرو ما تصمیم گرفتیم با انتشار این بیانیه دلایل عدم مشارکت خود در انتخابات را با مردم عزیز و فهیم در میان بگذاریم و تلاش کنیم تا با تکیه بر راهبرد مقاومت مدنی مسیر سخت و ناهموار تغییر و تحول بنیادین را با همراهی هم و دست در دست هم تا رسیدن به مقصود سپری نماییم.
دلایل ما برای عدم مشارکت در انتخابات:
۱-انتخابات در جمهوری اسلامی از معنای حقیقی که همان اعمال اراده و خواست مردم است خالی شده و صرفا به یک مناسک سیاسی برای معرفی افراد مورد تایید حاکمیت تبدیل شده است. حضور در چنین انتخاباتی فارغ از اینکه نام کدام کاندیدا به عنوان فرد پیروز اعلام میشود معنایی جز پذیرش و تایید وضع تحمیلی کنونی و توهین به شعور اجتماعی مردم ندارد.
۲- دولت ها در ایران از دو حالت خارج نبوده و نیستند یا اراده و میل به تغییر براساس خواست و رویکرد اکثریت مردم را دارند اما از توان لازم برای انجام آن برخوردار نبوده و نیستند. یا هدفشان حفظ حکومت طبق خواست و اراده همان هسته سخت قدرت است.در هر دو حالت نتیجه و پایان عملکرد آنها برای مردم یکسان است و از این جهت انتخاب ما تفاوتی در وضعیت زندگی ما ندارد.
۳-اگر چه منکر تفاوتهای فردی در منش و نگرش کاندیداها نیستیم اما تنها کاندیدایی که شاید انتظار تغییر از او میرود دو گزاره کلیدی،مهم و البته همراه با بیان صادقانه دارد.”برنامه ندارم و همان برنامه دولت قبل که مصوب شده را طبق قانون اجرا میکنم. در جهت اجرای سیاستهای کلی نظام و اجرای منویات مقام معظم رهبری تلاش میکنم” خب سوالی که باید حامیان و مبلغان تنها کاندیدای با منش و نگرش تاحدودی متفاوت از دیگر کاندیداها پاسخ دهند این است که آیا مشکل اکثریت مردم که مخالف وضع موجود هستند اجرا نشدن و بی توجهی رؤسای دولت قبل به سیاستهای کلی نظام بوده است که این وعده موجب بازگشت دوباره مردم معترض و ناراضی به پای صندوق رای شود؟
۴-هر عقل سلیمی قبول دارد که بخشی از مشکل کشور معلول ناتوانی و ناکارآمدی مدیران و انتخاب جناحی و ایدئولوژیک بجای انتخاب براساس شایستگی و تخصص و تجربه لازم است. اما تجربه دولت خاتمی و دولت روحانی نشان داد که حتی اگر تا حدودی امکان انتخاب مدیران متخصص و شایسته تر وجود داشته باشد که مانند طبیبی حاذق تشخیص دهند که عامل و ریشه مشکلات اقتصادی،سیاسی،اجتماعی و فرهنگی کجاست اما ساختار حقوقی و حقیقی قدرت(اختیارات قانونی و عملکرد فراقانونی دیگر نهادها)ذره ای اجازه درمان نمیدهد.
۵- مشارکت در انتخابات نادیده گرفتن تمام هزینه هایی است که در طول این سالها به مردم تحمیل شده از عقب ماندگی شدید در توسعه گرفته تا هزینه هایی چون اخراج از کار،مهاجرت اجباری،زندان و حتی متاسفانه و ناباورانه کشتار مردم به دلیل اعتراضات خیابانی.زیرا آشکارا این پیام را برای هسته سخت قدرت دارد که “تو هر بلایی بر سرمان بیاوری ما چاره ای جز بازی در زمین تو و طبق قواعدی که تو تعریف میکنی نداریم.” به همین دلیل ما به هیچ عنوان در زمینی که کمترین قدرتی برای تعیین قواعد در آنرا نداریم بازی نخواهیم کرد.
۶-برخی بر این باورند که هم میشود در انتخابات شرکت کرد و هم به اعتراضات با راهبرد مقاومت مدنی ادامه داد.اما این ادعا اگر برای فریب مردم نباشد باید گفت ادعایی است بسیار نادرست. زیرا منطق مقاومت مدنی یعنی اینکه حکومت طبق قواعد رسمی اجازه تغییر و مطالبه گری نمی دهد و شهروندان ناچار میشوند خارج از قواعد رسمی و با تکیه بر قدرت حاصل از همگرایی و انسجام به خواست و مطالبه خود دست پیدا کنند. اما مشارکت در انتخابات یعنی پذیرش این موضوع که راه قانونی و رسمی اعمال نظر و مطالبه گری باز است.به همین دلیل مشارکت در انتخابات بدون اینکه هیچ دستاوردی داشته باشد به شدت موجب تضعیف و شکاف در صفوف معترضان میشود.
۷- این دلیل آخر کاملا معطوف به این نظر اصلاح طلبان است که پزشکیان در مقاطع حساس که مردم سرکوب شدند از مردم حمایت کرده است. و برای اثبات این مدعا به نطق 5 دقیقه ای هفتم تیر ۸۸ پزشکیان در مجلس و نامه اول مهر ۱۴۰۱ درباره مرگ مرحوم مهسا امینی و چند برنامه تلویزیونی و مصاحبه با خبرگزاری ها اشاره میکنند.در حالیکه اگر فیلم آن سخنرانی را مشاهده کنید و یا نامه اول مهر را بخوانید حتی در یک جمله آن به کشته شدن مردم در خیابان اشاره نمیشود.اما بر فرض قبول این مدعا آیا در طول ۱۶ سال نمایندگی مجلس وقتی طبق اصل ۸۴ “هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید” آیا ایشان در طول همه این سالها از اخراج کارگران،معلمان، اساتید و دانشجویان معترض بی اطلاع بودند؟آیا در طول همه این سالها از زندانی شدن فعالان صنفی،سیاسی،رسانه ای و دانشجویی بی اطلاع بودند؟آیا بعنوان یک نماینده مجلس و پزشک متخصص علت مرگ مهسا امینی که خودشان شفاف سازی درباره آنرا ضروری و منتج به جلوگیری از هزینه های بیشتر عنوان کردند را پیگیری کردند؟ اگر مردمی بودن یعنی یک سخنرانی،یک نامه،یک برنامه تلویزیونی و مصاحبه با یک خبرگزاری که نتیجه مردمی بودن ایشان در دولت هم از هم اکنون مشخص است.
ما امضا کنندگان این بیانیه براساس این ۷ دلیل شرکت در انتخابات را ولو با فرض پیروزی کاندیدای اصلاح طلب اشتباه، بدون نتیجه در حل مشکلات و از همه بدتر عامل افزایش مشروعیت و انگیزه سرکوب بیشتر مطالبه گران و معترضان میدانیم و از این طریق اعلام می نماییم که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهیم کرد.


مطلب را به صورت تصویری در این‌جا ببینید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:
یوتیوب
https://www.youtube.com/watch?v=2Y5Hp0i8ne0


کست‌باکس

https://castbox.fm/channel/علی-صدارت-id3317800?country=us


مستودان :
https://mastodon.social/@sedarat

صفحه فیس‌بوک علی صدارت :
https://www.facebook.com/reel/3236953613101196

https://www.facebook.com/Sedarat57/live_videos/

مطلب را همچنین می‌توانید به شکل صوتی، در👇همین‌جا👇بشنوید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:
پادکست اسپاتیفای
https://open.spotify.com/episode/3OkeNjVsu3TQ9fwom9HBzf

https://open.spotify.com/episode/3OkeNjVsu3TQ9fwom9HBzf


واتساپ
در واتساپ با شناسه:
علی صدارت-نظر، خبر، تحلیل
با آدرس:
https://chat.whatsapp.com/IT11IqMZ44v9L62gPRghhu

آدرس مطلب در سایت (سایت علی صدارت : رسانه‌های ملیِ همگانی به مثابه شاخه چهارم دولت) را در ذیل آورده‌ایم.
مطلب صوتی/تصویری را، می‌توانید مستقیما در این آدرس بشنوید/ببینید.
در این آدرس، می‌توان به بعضی دیگر رسانه‌ها که هم این مطلب و نیز برخی دیگر از مطالب سایت در آن‌ها منتشر می‌شوند، دسترسی داشت.
از این راه شما هم می‌توانید به سهم خود و به نوبه خود، به عنوان یک «کنش‌گر حقوق بشر» فعال شوید. با عضو شدن، و دنبال کردن، و مشترک شدن، و رای‌دادن، و ابراز نظر، و پسندیدن، و پیاده کردن، و به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و ابتکار برای سایر روش‌های هم‌رسانی، برای احقاق حقِ اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی، نقش‌آفرین گردید:
https://alisedarat.com/2024/07/01/13360/

❊ گزارش، بررسی، و ارزیابی رویدادها ❊
سکوت تو، انفعال ما، کم کاری من = خود را شریک جرم تجاوزها به حقوق بشر کردن!
میزان سکوت و تحمل امروز من است که میزان خشونت‌های فردا را پیش‌بینی می‌کند!
به هر میزان که تجاوزها به حقوق را امروز تحمل کنم، به همان میزان، فردا ابعاد کیفی و کمّی خشونت‌های رژیم بیشتر خواهد شد، و به همان میزان من مسئول خواهم بود!

پیام و دعوت انقلابیون را بشنوم:
پشت به قدرت (قدرت‌های داخلی و خارجی، قدرت‌های دولتی و غیردولتی، قدرت‌های غربی و شرقی) و روی به ملت (همکاری برای هرچه فراگیرتر کردن جنبش و اتحاد حول محور حقوق)

❊❊❊

قدرت‌ها، برای ادامه سلطه‌سالاری، نیازمند تجاوز به حقوق و اِعمال انواع خشونت‌های سیاسی، و فرهنگی، و اقتصادی، واجتماعی، و احساسی-روانی، و نیز خشونت‌های فیزیکی و انواع جنگ‌ها هستند. مادرِ همه جنگ‌ها، جنگ روانی است! نکته مهم این است که جنگ روانی، این مادر همه‌ی جنگ‌ها، نه فقط تنها جنگی است که ما مردم، به‌ر احتی توانایی و دانش و وسایل دفاع پیروزمندانه از خود را دارا هستیم، بلکه حتی این توانایی را دارا هستیم که اصلا از شروع آن همه‌ی جنگ‌ها جلوگیری کنیم.

مادرِ همه‌ی جنگ‌ها است، ولی تنها جنگی است که در آن ما مردم توانایی و وسایل دفاع پیروزمندانه از خود را داریم.

❊❊❊
مردمسالاری یک فرهنگ است و هر کدام از همه‌ی ما مردم، باید، باید برای استقرار و استمرار و پیشبرد مردم‌سالاری تلاش کنیم. هر کدام از همه‌ی ما مردم، باید، باید به سهم خود و به نوبه خود، کاری انجام دهیم، هر چقدر هم آن کار در ظاهر به نظر کوچک بیاید.
«مردم» باید یک کاری بکنند! چه باید کرد؟
https://alisedarat.com/1397/08/06/4317/

❊اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی، حقی از حقوق بشر است❊
حقوق‌مدارتر شدن و حقوق‌مدارتر کردن، از پیش‌نیازهای برپایی و پویایی مردمسالاری در هر جامعه‌ای است. برای این کار، یکی از مهمترین راه‌ها، احقاق حق اطلاع‌یابی، و احقاق حق اطلاع‌رسانی است.
یک راه آسان برای مشارکت در ساختن سرنوشتی خوب و خوب‌تر در اینجا برای شما فراهم شده است:
لینک مطلب در رسانه‌ها و شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر، پسندیدن، پیاده کردن، به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و لطفا هم‌رسانی:
اینستاگرام
https://www.instagram.com/reel/C8485WLOLAw/


لینکهای دسترسی به سایر تولیدات ما، و سایر رسانه‌های ما، و نیز راههای تماس و ارتباط با ما:
https://linktr.ee/sedarat

راههای تماس و ارتباط با ما: لینکتری LinkTree


بیشتر از رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊ کشف کنید

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

بیشتر از رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊ کشف کنید

برای ادامه خواندن و دسترسی به آرشیو کامل، اکنون مشترک شوید.

ادامه مطلب

پیمایش به بالا