بحران هسته‌ای

فقر، خشوت اقتصادی، سلطه، استعمار، دزدی، ثروت، استعمار، اگر مردم برخیزند، مهمانی سلطه‌گران به‌پایان خواهد رسید

صدارت-تغییر معادلات قدرت با شکسته شدن خط قرمزی دیگر! حملهٌ ابتدایی به «ابرقدت منطقه» علیرغم پشتیبانی «ابرقدت دنیا» با «بزرگترین ارتش تاریخ بشریت»

دیشب قوای نظامی ایرانیان، خاک رژیم اسرائیل را مورد حمله قرار داد، در حالی‌که ارتش رژیم اسرائیل بعد از آتش‌بس مورخ ۷ آوریل ۲۰۲۶ برابر با ۱۸ فروردین ۱۴۰۵ به ایران حملهٌ اشکار و مستقیمی نکرده بود!

واقعه‌ای تاریخی بی‌سابقه در چندین دههٌ اخیر اتفاق افتاد که معادلات قدرت را در منطقه و دز دنیا تغییر می‌دهد! و حکایت از ریزش هیمنه و ابهت و هیبت دو «ابرقدرت» هسته‌ای، رژیم اسرائیل و امریکا دارد! ترس از قدرت نابود کننده این دو ارتش، تا به‌حال به هیچ کشوری این جرات را نمی‌داد که، بدون اینکه مورد حمله قرار گرفته باشد، مستقیما به خاک رژیم اشغال‌گر اسرائیل حمله کند! قدرت‌ها، و مشخصا امریکا و به‌خصوص رژیم اسرائیل، از شهامت ایرانیان غافل‌گیر و شگفت‌زده شدند!  افکار عمومی دنیا دیدند که ایرانیان از رژیم اسرائیل و امریکا نمی‌ترسد! هنوز بیش از چند ساعتی از شروع مجدد و افزایش درگیری‌ها نگذشته ولی این باورِ افکار عمومی، در تحلیل‌های بسیاری از متخصصان امور، حتی در امریکا و انگلیس و اروپا، و حتی در خود اسرائیل، از جمله کلیمیان، هم بازتاب واضحی داشته است.

این عملیات، حتی اگر تخریب نظامیِ زیادی نداشته باشد، صدمات روانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی آن غیرِقابل انکار است. هزینه سیاسی آن به‌ویژه برای نتانیاهو و شرکا، بسیار سنگین بوده است! از سوی دیگر، عمل‌کرد ترامپ از هنگام باخبر شدن از تلافی ایرانیان، حکایت از پریشانی احوال او دارد، به‌ویژه در رابطه با قیمت بنزین/سوخت در امریکا، و نیز دغدغهٌ انتخابات میان‌دوره‌ای در نوامبر ۲۰۲۶. ترامپ و شرکا با فشارهای افزاینده‌ای از جانب افکار عمومی مواجه هستند. انتقادات به اینجا رسده که می‌گویند شعار مبارزات انتخاباتی ترامپ و شرکا حول محور «امریکا اول»(America First) بود، ولی الان در عمل ما شاهد شعار «اسرائیل اول» هستیم. خبر تماس تلفنی فحاشانه و پرخاشگرانه ترامپ با نتانیاهو، به طور کم‌سابقه‌ای به رسانه‌ها درز کرد…
…نظرات سه طرف درگیر جنگ در رابطه با مذاکرات و امضای توافق، جالبِ  توجه است:

ترامپ: خیلی نزدیکیم! بزودی! چهارشنبه، یا سه‌شنبه، شاید حتی دوشنبه! 

ایران: خیلی دوریم! معلوم نیست! پیش‌نیازها باید انجام شوند!

نتانیاهو در علن: ما صلح می‌خواهیم، دشمن جنگ می‌خواهد!… نتانیاهو در عمل: صلح!!!؟؟؟؟ هرگز! هیچوقت! با هیچکس! افزایش دامنه جنگ، بله! پیش به‌سوی سرزمین موعود برای قوم برگزیده، اسرائیل بزرک از نیل تا فرات!

این در حالی است که در خبری که در شبکه الجزیره هم منتشر شد، یوآو گالانت، وزیر اسبق جنگ رژیم اسرائیل (همان کسی که مردم غزه را «حیوانات انسان‌نما» خوانده بود)، گفت:

«ما نتوانسته‌ایم برنامه هسته‌ای ایران را نابود کنیم! ما نخواهیم توانست رژیم ایران را تغییر دهیم، ایدهٌ ’رژیم چنج‘ با حملات هوایی، یک خواب‌وخیال و توهم بود! تنگهٌ هرمز هم موضوع مخاصمهٌ ما نیست و ایران در آن پیروز شده است»!

به تکرار تاکید می‌شود که این قول گالانت و امثال او، و اعترافات آن‌ها در رابطه با پیروزی‌های ’ایران‘ مربوط به عمل‌کرد اکثریتِ ایرانیان، به‌خصوص ایرانیانِ ساکن مناطق مرزی ایران، به‌ویژه کوردستان بوده است که همگی با همدیگر نقشه‌های تکه‌پاره کردن میهن را خنثی کردیم. ما ایرانیان اهمیتِ حیاتیِ حقِ استقلال را درک کرده‌ایم، و اینکه احقاقِ حقِ استقلال، وظیفهٌ حیاتیِ ملی، و اصلا وظیفهٌ حیاتیِ فردی همه ما است! وظیفهٌ حیاتیِ فردی هر کدام از ما به سهم خودمان و به نوبهٌ خودمان! و هر کدام از آن اکثریتِ ایرانیان، هر یک به سهم خود و به نوبهٌ خود!

به تکرار تاکید می‌شود که حمله‌ها و تجاوزها به ایران، در نتیجهٌ عمل‌کرد اقلیتِ ایرانیان بوده است، به‌خصوص آن‌ها که در داخل به فراخوان‌های ۱۸ و ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۴ پهلوی پاسخِ مثبت دادند، و در خارج تصویرهای نتانیاهو و پهلوی و پرچم‌های اسرائیل و ساواک را در خیابان‌ها گرداندند، و نیز آن‌ها که این خیانت را پذیرفتند که هموطنان گوردِ ما باید باز هم نیرویِ زمینیِ نیابتیِ اسرائیل و امریکا و انگلیس، و گوشتِ دمِ توپِ نتانیاهو و ترامپ و شرکا باشند! هر کدام از آن‌ها به سهم خودشان و به نوبهٌ خودشان! و هر کدام از آن اقلیتِ ایرانیان، هر کدامشان به سهم خود و به نوبهٌ خود!…

صدارت-تغییر معادلات قدرت با شکسته شدن خط قرمزی دیگر! حملهٌ ابتدایی به «ابرقدت منطقه» علیرغم پشتیبانی «ابرقدت دنیا» با «بزرگترین ارتش تاریخ بشریت» بیشتر بخوانید »

صدارت-  قدرت و خشونت، در مقابل مردم و حقوق

…ما مردم ایران در کوردستان و سایر مناطق پیرامونی و مرزی کشور، به افراد و احزاب تجزیه‌طلب و مسلح، مجال خشونت‌گستری و تکه‌پاره شدن ایران را ندادیم!
ما مردم ایران در بدنهٌ نیروهای نظامی، با موفقیت در مقابل دو «ابرقدرت» مسلح به انواع سلاح‌های پیچیده و مدرن نظامی و اطلاعاتی، و البته سلاح‌های هسته‌ای ایستادگی کردیم و از مام وطن دفاع کردیم!
ما مردم ایران نقشه‌های شوم دشمنان ایران را برای جنگ داخلی در پی ترور مقامات کشور در ۲۳خرداد و ۹اسفند ۱۴۰۴، خنثی کردیم!
ما مردم ایران در کمک به آسیب‌دیدگان تجاوزهای اجنبیان، با جان و دل کوشیدیم!
ما مردم ایران با پایداری در همبستگی ملی و اتحاد حول محور حقوق، جهت ساختن سرنوشتهای خوب و خوب‌تر، باز هم در جنگ پیروز هستیم!
ما مردم ایران با ادامهٌ پایداری در همبستگی ملی و اتحاد حول محور حقوق، کاملا توانا هستیم برای بعد از پایان جنگ و دفع شر قدرت‌های خارجی، بر تلاش‌های خود برای ساختن سرنوشتهای خوب و خوب‌تر بیافزاییم!

❊❊❊افرادی که سیاست‌گذاری‌های کشور را در دست دارید، هشدار!❊❊❊
بدون شک قدرت‌ها مجبور خواهند بود که در مذاکرات به ایران و ایرانیان امتیازات بیشتری بدهند، ولی فقط در صورتی‌که پشتیبانی مردم ایران ادامه یابد!
❊❊❊افرادی که سیاست‌گذاری‌های کشور را در دست دارید، هشدار!❊❊❊
در این زمان برای شما یک فرصت طلایی فراهم شده که به آغوش باز مردم بیایید! در کنار مردم بایستید و به اعتبار و مشروعیت ادامه پشتیبانی ایرانیان، از ایران دفع شر کنید! کژراهه‌های گذشته را تکرار نکنید! خواسته‌های به‌حقِ هموطنان خود را با سرکوب و خفقان پاسخ ندهید! هر چه زودتر همه زندانیان سیاسی را آزاد کنید! قوای اطلاعاتی و امنیتی را در سرکوب هموطنان دردمند خود تلف نکنید، بلکه این نیروها را مردمی کنید و آن‌ها را صرف مقابله با جاسوسان واقعی کنید!
ایرانیانی که در بدنه قوای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی-امنیتی هستید، به این مطالب مطرح شده بیاندیشید! نسبت به فرماندهان، برای شما راحت‌تر است که به آغوش باز مردم بیایید! به مافوق‌های خود فشار بیاورید، و آن‌ها را از تجاوزها به حقوق بازدارید! آن‌ها را مجبور به احقاق حقوق حقهٌ ایران و ایرانیان کنید!
❊❊❊هشدار! ایرانیانی که از فرقه ولایت پهلوی حمایت کرده‌اید، و از اجنبی برای تجارز به مام وطن دعوت کردید! اجنبیان نمی‌توانستند بدون مهره‌های وابسته‌ای چون پهلوی و شرکا به میهن ما تجاوز کنند و ایران ما را تکه‌پاره و تجزیه، و گرفتار جنگ داخلی و جنگهای بی‌پایان کنند! پهلوی از خود هیچ ندارد! هیچ نیست! یک موجود مجازی است که ساخته و پرداختهٌ ایران‌اینترنشنال و دیگر رسانه‌های وابسته و سایر جبهه‌های جنگ روانی صهیونیسم است! ولی بدون حمایت شما، همین موجود مجازی هم نمی‌توانست ساخته شود! همه این جنگ و خشونت‌های اجنبیان علیه وطن و هموطنان ما، بدون حمایت شما از پهلوی و شرکا، امکان نداشت واقع شود. تا دیر نشده به آغوش باز مردم ایران باز گردید، دوستِ ایران و ایرانیان بشوید!

صدارت-  قدرت و خشونت، در مقابل مردم و حقوق بیشتر بخوانید »

پهلوی، رضا-جنگ روانی-پروپاگندا-—تجاوز خشونت تزویر بزرگنمایی- اینترنشنال= ۳۷۶٪ ❊و بی‌بی‌سی= ۱۰۵٪ به نفع پهلوی، سلطنت، شاه،

صدارت-حمله می‌کنند؟ مذاکره می‌شود؟ راه حل در کجاست؟

…ولی صلج پایدار، مورد نظر و مطلوب هیچ کدام از طرفهای مخامصه نیست! و همه از شرایط «نه جنگ-نه صلح» بیشتر منتفع می‌شوند!… و در این صورت است که با ادامهٌ بحران‌ها، ملت‌ها خود را به غلط ناچار می‌پندارند که باید به خفقان و سرکوب‌های دولت‌ها، تن دهند.
راه حل بحران جنگ و خشونت، مذاکرات بین قدرت‌ها نیست!
راه حل شرایط خطرناک فعلی، تسلیم شدن قدرت‌های داخلی، به قدرت‌های خارجی نیست!
راه حل تسلیم شدن قدرت‌ها به ملت‌ها است!
راه حل این است که ما مردم، خامنه‌ای و شرکا را مجبور کنیم که تسلیم مردم شوند!
در طول عمر این رژیم، اعتراضات متعددی را پشتِ سر گذاشته‌ایم ولی در همهٌ آن‌ها به محض اینکه یک حداقل لازمی از مردم، روی به قدرت کردند، آتش جنبش فروکش کرده و  به زیر خاکستر رفته است.
در جنبش‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۴، روی‌کرد برخی از مردم ایران، به سوی قدرت‌های خارجی، و عوامل وابسته به آن‌ها شد. اینبار هم آتش به زیر خاکستر خزید. با وارد شدن تجاوزها به حقوق و خشونت به اعتراضات، نمی‌توانست هم جز این باشد!
در این روزها فیلمی با عنوان «سلطنت‌طلبان پاریس» برای من فرستاده شد که شخصی در پاریس، بالای تریبونی با عکس بزرگ محمدرضا پهلوی و پشت بلندگو، با فریاد می‌گوید: «…ملت ایران، اولین ملتی است در جهان که از کشورهای خارجی تقاضا می‌کنه بمب روی سرش بریزند…» یکی دیگر با بی‌آزرمی در مقابل دوربی گفت …اگر یک میلیون هم کشته شوند، مهم نیست… یادآوری کنم که این گونه افراد، خود در داخل ایران و در خطر بمباران و کشته شدن نیستند!
راه حل بحران، مذاکره و یا جنگ با ترامپ و نتانیاهو نیست، و با خفت و خواری تسلیم این یا آن شدن!  راه حل بحران، شنیدن صدای مردم و مطالبات برحق آنان است!
قدرتهای خارجی قادر نیستند بعد از بر هم زدن وضعت فعلی، چه با مذاکره و چه با جنگ، وضعیت مناسبی را به ارمغان بیاورند! تاریخ معاصر در افغانستان، و عراق، و لیبی، و سوریه، و… چیزی غیر از این را ثابت کرده است!؟
قدرت‌های خارجی، نتوانسته‌اند یک بدیل وابسته ساخته و به مردم ایران تحمیل کنند. پهلوی هم هیچ وقت نتوانست یک جایگاه واقعی در یک حداقل لازمی از ایرانیان پیدا کند. در خارج از ایران هم، به علت از حد خارج کردن بی‌مایه‌گی و دریوزگی، وی مورد تمسخر و توهین غیرِ ایرانیان است! گذشته از این در رابطه با پهلوی، هر آنچه که قدرت‌ها طی دهه‌ها با هزینه کردن میلیون‌ها دلار، بافته بودند، از شب پنجشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۴ و روزهای بعد از آن، رشته رشته شد! آن هم به قیمت خون هزاران نفر.
راه حل در دست بزرگترین ابرقدرت دنیا، یعنی افکار عمومی است. راه حل واقعی در دست خود ما مردم است که با درآمیختن با افکار عمومی دنیا، دولت‌های خارجی را زیر فشار ملت‌های خود قرار دهیم. با نزدیک شدن برخی ایرانیان به پهلوی و نتانیاهو و اسرائیل و ترامپ و امریکا، ما متاسفانه این فرصت را برای ۱۴۰۴ از دست دادیم! و شاهد مرگ هزاران نفر شدیم!

صدارت-حمله می‌کنند؟ مذاکره می‌شود؟ راه حل در کجاست؟ بیشتر بخوانید »

صدارت: رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخۀ چهارم دولت

علی صدارت: رسانه‌های ملیِ همگانی به مثابه شاخۀ چهارم دولت ❊ پیام معرفی کتاب رسانه‌های ملیِ همگانی به مثابه شاخۀ چهارم دولت:  ❊ دسترسی به کتاب به صورت پی دی اف (PDF) برای مطالعه و پیاده (download) کردن:   ⁨صدارت-کتاب رسانه‌های همگانی به‌مثابه شاخۀ چهارم دولت ⁩ ❊ ❊ در لینک ذیل پیاده (download) کردن با

صدارت: رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخۀ چهارم دولت بیشتر بخوانید »

بنی‌صدر- آرشیو کامل (سال ۱۳۹۹) مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و درس‌های آقای بنی‌صدر

ابوالحسن بنی‌صدر- آرشیو کامل مصاحبه‌ها، سخنرانیها و درس‌های آقای بنی صدر (سال۱۳۹۹) ❊ آرشیو کامل مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و درسهای شادروان ابوالحسن بنی صدر (سال۱۳۹۹) (به اهتمام آقای حمیدیان) Banisadr 99-12-27=نوروز و کاربردهای آن در زندگی فردی و جمعی : مصاحبه آقای عبداللهی با آقای بنی صدر لینک صوتی https://soundcloud.com/a-banisadr/banisadr-99-12-27sepideh لینک تصویری https://www.youtube.com/watch?v=EwLoQPHzCDw Banisadr 99–12–25= نقش

بنی‌صدر- آرشیو کامل (سال ۱۳۹۹) مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و درس‌های آقای بنی‌صدر بیشتر بخوانید »

صدارت: نکاتی درباره حمله به کنگره امریکا، در رابطه با ایران.

علی صدارت: نکاتی درباره حمله به کنگره امریکا، در رابطه با ایران. به قول مثلی معروف،  چاه‌کن، همیشه خود ته چاه است!  واقعیت فوق، به قول مثل معروف دیگری، دیر و زود دارد، ولی سوخت و سوز ندارد! در کودتای ۱۳۳۲، ادارههای جاسوسی-اطلاعاتی-امنیتی امریکا و انگلیس، با به راه‌اندازی جنگ روانی، با مدیریت شورش شعبان

صدارت: نکاتی درباره حمله به کنگره امریکا، در رابطه با ایران. بیشتر بخوانید »

بنی‌صدر- آرشیو کامل (سال ۱۳۹۸) مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و درس‌های آقای بنی‌صدر

ابوالحسن بنی‌صدر- آرشیو کامل مصاحبه‌ها، سخنرانیها و درس‌های آقای بنی صدر (سال۱۳۹۸) ❊ Banisadr 98-12-28= پیام آقای ابوالحسن بنی صدر به مردم ایران به مناسبت نوروز ۱۳۹۹ لینک تصویری https://www.youtube.com/watch?v=1NBq9aKQP7o Banisadr 98-12-28=ایران و جهان در آستانه سال ۱۳۹۹: مصاحبه آقای عبداللهی با آقای بنی صدر لینک صوتی https://soundcloud.com/a-banisadr/banisadr-98-12-28sepideh لینک تصویری https://www.youtube.com/watch?v=id5z6JZs6yM     Banisadr 98-12-25= چهار سوال

بنی‌صدر- آرشیو کامل (سال ۱۳۹۸) مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و درس‌های آقای بنی‌صدر بیشتر بخوانید »

آرشیو کامل مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های آقای ابوالحسن بنی‌صدر در سال ۱۳۹۸به اهتمام آقای حمیدیان

  پیام آقای ابوالحسن بنی صدر به مردم ایران به مناسبت نوروز ۱۳۹۹ فایل تصویری https://www.youtube.com/watch?v=1NBq9aKQP7o   Banisadr 98-12-28=ایران و جهان در آستانه سال ۱۳۹۹: مصاحبه آقای عبداللهی با آقای بنی صدر https://soundcloud.com/a-banisadr/banisadr-98-12-28sepideh     فایل صوتی https://www.youtube.com/watch?v=id5z6JZs6yM     فایل تصویری   چهار سوال از آقای بنی صدر، توسط گروه گفتمان https://www.youtube.com/watch?v=MSRvoOuMuxE     فایل صوتی در یوتوب   اتحاد

آرشیو کامل مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های آقای ابوالحسن بنی‌صدر در سال ۱۳۹۸به اهتمام آقای حمیدیان بیشتر بخوانید »

گفتگوی آقای بنیصدر و علی صدارت -تروریسم نظامی در عراق، تروریسم نظامی، فرهنگی، اقتصادی، و سیاسی در ایران

گفتگوی آقای بنیصدر و علی صدارت -تروریسم نظامی در عراق، تروریسم نظامی، فرهنگی، اقتصادی، و سیاسی در ایران ❊یک سینه سخن❊ گسترش انواع تروریسم اقتصادی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی در منطقه، سرنوشت مردم منطقهٌ ما شده است. تاریخ تولید: ۱۶دی۱۳۹۸  برابر با  ۶ژانویه۲۰۲۰ تاریخ انتشار:  ۲۰دی۱۳۹۸  برابر با  ۱۰ژانویه۲۰۲۰ ❊ فایل صوتی را در

گفتگوی آقای بنیصدر و علی صدارت -تروریسم نظامی در عراق، تروریسم نظامی، فرهنگی، اقتصادی، و سیاسی در ایران بیشتر بخوانید »

صدارت: تبلور تعادل ضعف‌ها، در بحران هسته‌ای

علی صدارت: تبلور تعادل ضعف‌ها، در بحران هسته‌ای آقای علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، یکی از افرادی است که در فراهم آوردن زمینه‌های وضعیت امروز ایران، و منطقه، و دنیا، نقش مهمی داشت. وی کتاب خود را ‘عبور از بحران’ نام نهاد. این نکته، فراوان گویا است، چرا که وی در ساختن بحران‌های کوچک و بزرگ، و قرار دادن

صدارت: تبلور تعادل ضعف‌ها، در بحران هسته‌ای بیشتر بخوانید »

پیمایش به بالا