امریکا

صدارت- واقعیت‌های امروز، حکایت دارد از موفقیت مردم در روند پایان دادن به استعمارگریِ استیطانی

…اکثریت خشونت‌گستری‌ها و تجاوزها به حقوق و خونریزی‌ها و جنگ‌ها، در دنیای امروز، از تفکر سلطه‌گریِ صهیونیسم، و به‌خصوص از اسرائیل، سرچشمه‌ای مستقیم یا غیرِمستقیم دارند. این معضل و مشکل جهانی، به‌خصوص در منطقهٌ ما بسیار بارزتر است. تجاوز اسرائیل به میهن ما در ۲۳ خرداد – ۳ تیر ۱۴۰۴ اولین و آخرین خشونت‌گستری اسرائیل علیه ایران و ایرانیان نبوده و نیست!
سلطه‌سالاری بدون اِعمال تبعیض، و آن بدون اِعمال خشونت غیرِممکن است! اسرائیل، به عنوان جنگ‌جوی نیابتی قدرت‌های حاکم بر دنیای امروز، سلطه‌سالاری را در جهان سیطره داده است.
سلطه‌گری، بدون «دشمن» امکان‌پذیر نیست! و آن «دشمن» امروزه «اسلام» است! در میان تمام کشورهای «اسلامی»، ایران موقعیتی استثنایی دارد، و به آن جهت، نوک پیکان دشمنی‌ها به طرف ایران نشانه‌گیری شده است.
این یادآوری، نقش ما ایرانیان را در سرنوشت امروز و فردا گوشزد می‌کند. هر کدام از ما به سهم خود و به نوبه خود، در ساختن سرنوشت نقش داریم. در ماههای اول جنبش شهریور ۱۴۰۱ که با قتل مهسا امینی شعله‌ور شد، عده‌ای از هموطنان بر حقوق و حقوق‌مداری، به‌خصوص حق حاکمیت ملی و حق استقلال و خشونت‌زدایی،  ایستادگی و تاکید کردند. آنها به افزایش ابعاد جنبش خودجوش یاری رساندند. جنبشی که می‌رفت تا کار «ملاتاریا» را یک‌سره کند. ولی متاسفانه برخی دیگر، با تجاوز به حق استقلال و حاکمیت ملی، مراحل نهایی انحراف جنبش را به «منشور مهسا» کشاندند. این کژرویِ آن گروه، نه تنها جنبش را از جوشش انداخت، بلکه زمینه‌ساز تجاوز نظامی اسرائیل و امریکا به میهن ما شد. از همان روز اول حمله اسرائیل، بسیاری از این گروه از کردهٌ خود شدیدا پشیمان شده‌اند. امیدواریم این درس تجربه، عبرتی پایدار باشد، و به‌کارگیریِ مثبت این درس، زمان رسیدن به سقوط فیزیکی رژیم را کوتاه‌تر کند، و تعداد بیشتری از هموطنان، پشت به قدرت، و روی به ملت کنیم. بدین ترتیب در موقعیت بعدی، قدمهای موثرتری برای استقرار و استمرار و پیشبرد مردمسالاری بر خواهیم داشت.

با پیشرفت تمدن‌های بشری، پایان اَشکالِ کلاسیک برده‌داری، و فئودالیسم، و استعمارگری، و… را شاهد بوده‌ایم.
نمونهٌ بارز استعمارگریِ استیطانی، در امریکا رخ داد. مهاجرت‌های وسیع، به‌خصوص از اروپا، با غصب سرزمین‌های و گستردهٌ «سرخپوستان» ساکنان بومی،  کشتارهای وسیع و نسل‌کشی شروع شد. سپس بازماندگان را با جنگ و اعمال خشونت و زور، به مناطق محدودی کوچ دادند.
اشغال و اسکان و استیطان یهودیان در منطقه‌ای خاص، و تشکیل کشور یهود، موضوعی قدیم است. در اواخر قرن نوزدهم، و اوایل قرن بیستم، و به خصوص بعد از شکست عثمانی در جنگ جهانی اول، ایده شدت گرفت. قدرت‌های پیروز در جنگ، قلمرو امپراطوری عثمانی را تکه‌پاره و بین خود تقسیم کردند. با نام‌هایی که امروز به گوش آشنا است، فلسطین به سرزمین‌هایی در غرب دریای مدیترانه، در شرق سوریه و اردن، در شمال لبنان، و در جنوب مصر محدود شد. مالکیت این منطقه مورد توافق قدرت‌های پیروز در جنگ قرار نگرفت، ولی ادارهٌ آن به بریتانیا رسید. 
به علت جنایت‌های قدرت‌مداران آلمان و حزب نازی، مهاجرت یهودیان از اروپا به فلسطین، طی جنگ جهانی دوم، و بعد از شکست آلمان، بسیار پرشمار شد. یهودیان ثروتمند، بیشتر در بریتانیا ساکن بودند، و زمینهٌ کوچ یهودیان کم‌ثروت‌تر به فلسطین را فراهم آوردند. در این دوره، شعار «مهاجرت مردمِ بدون سرزمین، به سرزمینِ بدون مردم» وسیله‌ای برای جنگ روانی و آماده کردن افکار عمومی جهت راندن مردم فلسطین از سرزمین‌های آبا و اجدادی آن‌ها شد.
این اشغال‌گری و استیطان، بدون خشونت‌گستری و تجاوز به حقوق و خونریزی و جنگ، حتما غیرِممکن بود، و فقط در صورتی می‌توانست ممکن شود که مورد پذیرش افکار عمومی واقع شود. مادر همه خشونت‌گستری‌ها و تجاوزها به حقوق و خونریزی‌ها و جنگ‌ها، جنگ روانی است. جنگ روانی، در واقع، مانند یک مادر، زمینهٌ همه خشونت‌گستری‌ها و تجاوزها به حقوق و خونریزی‌ها و جنگ‌ها را به‌وجود می‌آورد و آن‌ها را می‌پرورد و بزرگ می‌کند. بدین ترتیب در انحصار خود قرار دادن رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی، با اولویتی بالا، در دستور کار صهیونیست‌ها قرار گرفت.
ولی در چند سال اخیر، این سلطه‌ٌ جهانی صهیونیسفر بر رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی، با چالش‌هایی روبرو شده است. با عملیات نظامی هفتم اکتبر ۲۰۲۳، این فقط دیوارها جداکنندهٌ شمال غزه و سرزمین‌های اشغالی نبود که در هم شکسته شدند!  شکسته شدن اسطوره‌ای که رسانه‌های تحت سلطهٌ صهیونیسفر از قدرت مطلقهٌ نظامی-امنیتی-اطلاعاتی ساخته و پرادخته بودند، بسیار عظیم‌تر از دیوارهای بتونی بود!
از همان ابتدای اشغال و استیطان یهودیان در سرزمین‌های فلسطینیان، خون‌ریزی و خشونت و تجاوز به حقوق، به طور گسترده شایع بود، ولی تقریبا تماما از چشم و گوش افکار عمومی، دور نگه داشته می‌شد.
بعد از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، بخشی از این خون‌ریزی‌ها و خشونت‌ها و تجاوزها به حقوق و جنگ‌ها، توسط مردم، به دنیا گزارش شد، و در اختیار افکار عمومی قرار گرفت. دیوارهای قطور و بلند سانسورها، و از آن بدتر خودسانسوری‌ها، با کمیت و کیفیتی بی‌سابقه شکسته شدند.
امروز می‌بینیم که نتانیاهو و شرکا، در عرصه‌ٌ جنگ روانی، موقعیت تهاجمی سابق را ندارند و قافیه را باخته‌اند و حتی موضع دفاعی آن‌ها، ضعیف‌تر و ضعیف‌تر می‌گردد.

در هفته‌ای که گذشت، بیش از ۳۰ کشور برای اعتراض به جنایت‌های اسرائیل و ناپاسخگو بودن آن، در بوگوتا پایتخت کلمبیا جمع شدند. از آنها، ۱۲ کشور رسما اعلام کردند که اسرائیل را مورد تحریم نظامی قرار می‌دهند. 
این گونه تحریم‌ها را در اواخر عمر رژیم آپارتاید افریقای جنوبی هم دیدیم. 
این کشورها، شرکت در کارزار منزوی کردن، و عدم سرمایه‌گذاری، و تحریم کردن اسرائیل (Boycott, Divestment and Sanctions (BDS)) را اعلام کردند. جنبشی که در سال ۲۰۰۵ توسط فلسطینیان پایه‌گذاری شد، و از روش مبارزه سیاهپوستان علیه دولت آپارتاید آفریقای جنوبی، و از یکی از بیانیه‌های سازمان ملل متحد علیه آن رژیم آپارتاید ایهام گرفته است…………

صدارت- واقعیت‌های امروز، حکایت دارد از موفقیت مردم در روند پایان دادن به استعمارگریِ استیطانی بیشتر بخوانید »

علی صدارت- جنگ روانی مادر همهُ جنگهاست، ولی تنها جنگی است که ما مردم در آن، توانایی و وسایل دفاع پیروزمندانه از خود را دارا هستیم!

صدارت- جنگ روانی مادر همهُ جنگهاست، ولی تنها جنگی است که ما مردم در آن، توانایی و وسایل دفاع پیروزمندانه از خود را دارا هستیم!

در پی تجاوزِ تروریستیِ دولتیِ رژیم اسرائیل و امریکا به وطن ما، باری دیگر، پیام واضح و روشن ایرانیان، به انیرانیان و دریوزگان آنها این بود:
❊ تکلیف خامنه‌ای و شرکا و سران قوای سرکوب و پاسداران و بسیجی‌های خائن به وطن را خود ما ایرانیان در دادگاه‌های عادله مشخص خواهیم کرد، ، نه انیرانیان و اجنبی‌یان!
❊ باز کردن درب‌های زندان اوین و آزاد کردن زندانیان سیاسی را خود ما ایرانیان انجام می‌دهیم، نه انیرانیان و اجنبی‌یان!
❊ هر گونه تغییری در حاکمیت ایران، حتما باید توسط خود ما ایرانیان انجام بگیرد، نه انیرانیان و اجنبی‌یان! همیشه همه تغییراتی که توسط انیرانیان و اجنبی‌یان انجام شده، تماما بدون استثنا، فاجعه‌آمیز بوده است. 

توهم پهلوی و هذیان او و سلطنت‌طلبان و سایر وابستگان غرب، و آنچه تحلیل اطلاعاتی-امنیتی‌های قدرت‌های خارجی امیدوار بود، واقع نشد. البته بنا بر عقل سلیم، قرار هم نبود واقع شود. مردم نه تنها به خیابان‌ها نریختند که برای سلطنت، فرش قرمز پهن کنند و رضا پهلوی را به شاهی برسانند (البته سلطنت به صورت دورکاری از امریکا!!! زیرا او صریحا گفت دوستان و خانواده‌اش در امریکا هستند، و لازم نیست در ایران میخ‌کوب شود!!!) بلکه ایرانیان، در دفاع از وطن، از خود همبستگی نشان دادند. حتی بمب‌باران و تخریب دروازهُ زندان اوین هم با انزجار و محکوم کردن توسط ایرانیان روبرو شد. 
در روز یازدهمِ جنگ دوازدهم روزه، اسرائیل دروازه‌ی زندان اوین را بمب‌باران می‌کند. به دنبال این تجاوز تروریستی به وطن، در همان روز، رضا پهلوی که در امریکا زندگی می‌کند، به ناگهان سر و کله‌اش در فرانسه پیدا می‌شود! وی به زبان انگلیسی (نه فارسی، انگلیسی!)، پیامی را از روی کاغذ می‌خواند، و به ایرانیان می‌گوید …این برای ما لحظهُ دیوار برلین است…!!! و می‌گوید …امروز من اینجا هستم که خود را برای رهبری ایرانیان معرفی کنم…!!!

صدارت- جنگ روانی مادر همهُ جنگهاست، ولی تنها جنگی است که ما مردم در آن، توانایی و وسایل دفاع پیروزمندانه از خود را دارا هستیم! بیشتر بخوانید »

نه! به جنگ، آری! به خشونت‌زدایی، ما جنگ نمی‌خواهیم

صدارت- بالاخره سَرِ مار را بزنیم!!!؟، یا اینکه به مردم مراجعه کنیم؟

بعد از شکست ارتش اسرائیل و امریکا در تجاوز به مام وطن، آن کسی که زمینه‌ساز اصلی جنگ روانی برای تجاوز اجنبی به ایران است، یعنی آن وطن‌فروشی که می‌گفت: « سَرِ مار را…، سَرِ اختاپوس را… باید در تهران بزنند!»، باز هم از اربابان خود، یعنی «ابرقدرت» در دنیا و «ابرقدرت» در آسیای باختری (خاور میانه)، ناامید و سرخورده شد! وی حتی نمیداند که سَرِ مارِ واقعی چیست!

متاسفانه بودند برخی ایرانیانی که راه حل را حمله قشون خارجی تصور کرده بودند. بسیاری از این افراد، با مشاهده اثرات تخریبی این تصورِ غلطِ خود، در همان روز اول تغییر موضع دادند و در کنار مردم قرار گرفتند. اکنون هر چه می‌گذرد به وضوح بیشتری می‌بینیم، تعداد افرادی که از پهلوی و شرکا روی برگردانده‌اند و با پشت کردن به قدرت، به مردم روی آورده‌اند، بیشتر و بیشتر می‌شود. 

ولی در جامعه سیاسی هم، اکنون هر چه می‌گذرد به وضوح بیشتری می‌بینیم که افرادی هم که با ناامیدی و سرخوردگی در کنار پهلوی و شرکا، روی به قدرت‌ها آوردند و آن‌ها را دعوت به حمله به ایران کردند، و یا از حمله خوشحال شدند، توسط مردم، بیش از پیش طرد و منزوی می‌شوند.

صدارت- بالاخره سَرِ مار را بزنیم!!!؟، یا اینکه به مردم مراجعه کنیم؟ بیشتر بخوانید »

نه! به جنگ، آری! به خشونت‌زدایی، ما جنگ نمی‌خواهیم

صدارت- جنگِ روانی=پیش‌نیازِ جنگ‌هایِ اسرائیل و امریکا علیه ایران! جنگِ روانی=مادرِ همهُ جنگ‌ها است!

اگر یک حداقل لازمی از ما مردم، جانبِ حق را می‌گرفتیم و نمی‌خواستیم که از طریق قدرت‌ها معضلات ایران را حل کنیم (مثال‌هایی در این باره را در متن این مقاله مطالعه بفرمایید)، آیا اسرائیل به خود اجازه می‌داد که باز هم در تاریخ ۱۳خرداد۱۴۰۴، به مام وطن ما تجاوز کند؟…
دلیل اینکه اسرائیل و بعد امریکا به خود اجازه داند به مام وطن ما ایران تجاوز کنند این بود که یک حداقل لازمی از مردم، درجنگ روانی قدرتها علیه مردم، شکست خورده بودند، و به شکل‌های مختلف و به درجات متفاوت با تجاوز موافق بودند، و یاحتی به اندازهُ کافی مخالفت نکردند…
باز کردن دروازه‌های اوین، و یا برخورد با نظامیان و حتی با سرکوبگران و متجاوزان به حقوق، امری داخلی و به عهدهُ ایرانیان است. امری که هیچ اجنبی نباید به خود اجازه دهد در آن دخالت کند!…

صدارت- جنگِ روانی=پیش‌نیازِ جنگ‌هایِ اسرائیل و امریکا علیه ایران! جنگِ روانی=مادرِ همهُ جنگ‌ها است! بیشتر بخوانید »

صدارت- تجاوز تروریستی اسرائیل و امریکا به مام وطن، و نیز حامیان آنرا محکوم می‌کنیم!

تجاوزهای تروریستی اسرائیل و امریکا به مام وطن، و نیز حامیان آن‌ها را شدیدا محکوم می‌کنیم!
موضع‌گیری افراد مختلف در رابطه با حملات تروریستی مشترک اسرائیل و امریکا، چهرهُ واقعی آن‌ها را به مردم ایران نشان داد. به یادها خواهد ماند که در این تجاوز وحشیانه، چه کسانی پشت قدرت‌ها و تروریست‌های دولتی قرار گرفتند. 

تاثرانگیز است که در زمانی که اجنبی‌ها به مام وطن ما تجاوز می‌کردند، برخی «ایرانیان» مشغول شادی کردن در فضای مجازی و حقیقی بودند.

خوشبختانه بسیاری از این گروه، با دیدن صحنه‌های تحمل‌ناپذیر اثرات جنگ، خیلی زود به بقیه‌ی ایرانیان پیوستند، و در محکوم کردن پهلوی و شرکا، در کنار مردم قرار گرفتند.

همچنین به یادها خواهد ماند که چه کسانی، با اعتماد به نفس فردی، و با اعتماد به نفس ملی، در ایران و در سراسر دنیا، در کنار مردم ایران ماندند.

صدارت- تجاوز تروریستی اسرائیل و امریکا به مام وطن، و نیز حامیان آنرا محکوم می‌کنیم! بیشتر بخوانید »

صدارت- در مقابلِ هر گونه تجاوزِ هر اجنبی، در کنارِ هم ایستاده و از وطنِِ عزیزمان دفاع می‌کنیم!

هر گونه تجاوز هر اجنبی، به هر دلیلی، به هر صورتی، به هر نقطه خاک وطن را، به طور واضح و مشخص و شفاف، شدیدا محکوم می‌کنیم!

هر گونه مراجعه «ایرانیان» به قدرت‌ها به هر دلیلی، و به هر صورتی را، به طور واضح و مشخص و شفاف، شدیدا محکوم می‌کنیم! 

همگیِ مردمِ دوستار ایران و ایرانیان و بشریت، در کنار هم ایستاده و از ایرانِ عزیزمان، دفاع می‌کنیم!

وقایع اخیر، محکی شده برای بهتر شناختن «ایرانیانی» که در حقوق‌مداری‌های فوق، همراه مردم نبوده، و بلکه در مقابل بوده‌اند.

هیچ‌یک از قدرت‌ها، پشتیبان و همراه مردم نیستند! مردم ایران، با تلاش‌های گسترده برای خشونت‌زدایی، از جمله با درآمیختن با افکار عمومی دنیا، به سلطه‌سالاران و قدرت‌ها فشار می‌آوریم و دامنهُ فعالیت‌های آن‌ها را برای سلطه‌گری و خشونت‌گستری، محدود می‌کنیم.

هیچ‌یک از قدرت‌ها، پشتیبان و همراه مردم نیستند!

ترامپ اولین رئیس جمهوری است که نه تنها به اسرائیل اجازهُ تجاوزی با این ابعاد به ایران را داد، بلکه خود هم در این حملهُ تروریستی به وطن ما شرکت کرد.

فردا نشست ناتو است، و ترامپ در آن شرکت خواهد کرد.

رئیس ناتو مارک روته (Mark Rutte) در کنفرانس خبری امروز، صریحا و با بی‌آزرمی گفت که تجاوزها به وطن ما، نقض قوانین بین‌المللی نبوده است. تهدید ایران توسط ناتو، از جمله بر اساس اصل پنجم این مقاوله است که یکی برای همه، همه برای یکی! یعنی اگر به امریکا حمله شود، به معنی حمله به تمام اعضای ناتو است!

حدود ساعت ۸ شب، موشک‌هایی به پایگاههای امریکایی‌ها در قطر (پایگاه هوایی العُدِیْد، بزرگترین پایگاه امریکا در منطقه، با چندین هواپیما و حدود ۱۰،۰۰۰ پرسنل امریکایی)، و بعضی نقاط دیگر در منطقه، پرتاب شدند.

امروز نشست فوری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود. رئیس این آژانس رافائل گروسی، صریحا اعلام کرد که حمله به سایت‌های اتمی، خلاف قوانین بین‌المللی آژانس است. ولی اکثریت اعضای شورای حکام آژانس، از امریکا و غرب جانب‌داری می‌کنند. در این شورا چین و روسیه هم هستند که همیشه از ایران پشتیبانی نکرده‌اند.

صدارت- در مقابلِ هر گونه تجاوزِ هر اجنبی، در کنارِ هم ایستاده و از وطنِِ عزیزمان دفاع می‌کنیم! بیشتر بخوانید »

در حمله تروریستی (در ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ برابر با ۱۳ جون ۲۰۲۵) به ایران، ترامپ امریکا هم به نتانیاهو پیوست! سلطه‌سالاران باز هم به مام وطن ما تجاوز کردند! ❊ دلیل اصلی حملهُ تروریستیِ نتانیاهو به وطن ما، اینست که وی جنگ و تجاوز را تنها راه برای در قدرت ماندن می‌بیند! ما مردم ایران و منطقه، با درآمیختن با افکار عمومی دنیا، می‌توانیم وضعیت خطرناک امروزه را تغییر بدهیم! کمترین کاری که قبل وخیم‌تر شدن اوضاع، باید انجام دهم، احقاق حق اطلاع‌یابی، و احقاق حق اطلاع‌رسانی است. اتحاد همگانی ایرانیان در هر نقطه‌ای از دنیا برای خشونت‌زدایی و دفاع از مام وطن در مقابل تجاوز اجنبی، صرف نظر از اینکه چه کسانی حاکم بر ایران هستند. دفاع از ایران و ایرانیان در مقابل حمله‌ی انیرانیان، وظیفه‌ی همه ما است، و هیچ بستگی به رژیم حاکم ندارد،

صدارت – در حمله تروریستی (در ۲۳ خرداد ۱۴۰۴) به ایران، ترامپ امریکا هم (در یکشنبه ۱ تیر ۱۴۰۴) به نتانیاهو پیوست!

علی صدارت: در حمله تروریستی (در ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ برابر با ۱۳ جون ۲۰۲۵) به ایران، ترامپ امریکا هم (در یکشنبه ۱ تیر ۱۴۰۴) به نتانیاهو پیوست!
سلطه‌سالاران باز هم به مام وطن ما تجاوز کردند!

دلیل اصلی حملهُ تروریستیِ نتانیاهو به وطن ما، اینست که وی جنگ و تجاوز را تنها راه برای در قدرت ماندن می‌بیند!
ما مردم ایران و منطقه، با درآمیختن با افکار عمومی دنیا، می‌توانیم وضعیت خطرناک امروزه را تغییر بدهیم!
کمترین کاری که باید انجام دهم، قبل از وخیم‌تر شدن اوضاع، احقاقِ حق اطلاع‌یابی، و احقاق حق اطلاع‌رسانی است.

اتحاد همگانی ایرانیان در هر نقطه‌ای از دنیا برای خشونت‌زدایی و دفاع از مام وطن در مقابل تجاوز اجنبی، صرف نظر از اینکه چه کسانی حاکم بر ایران هستند.
دفاع از ایران و ایرانیان در مقابل حمله‌ی انیرانیان، وظیفه‌ی همه ما است، و هیچ بستگی به رژیم حاکم ندارد،

صدارت – در حمله تروریستی (در ۲۳ خرداد ۱۴۰۴) به ایران، ترامپ امریکا هم (در یکشنبه ۱ تیر ۱۴۰۴) به نتانیاهو پیوست! بیشتر بخوانید »

صدارت : کامل‌ترین و دقیق‌ترین مجموعه افشاگری کودتای خرداد ۱۳۶۰ از زبان آقای بنی‌صدر، تاریخ‌نگاری آن‌گونه که واقع شد

کودتای خرداد ۱۳۶۰، بدون هیچ زیاده‌گویی، مهمترین واقعه‌ای  بود که امروز، این سرنوشت را داریم. 

بیش از چهار دهه گذشت! در رابطه با این واقعیت بسیار مهم، بیشترین سانسورها و شدیدترین خودسانسوری‌ها را شاهد بوده‌ایم.

تدریس رسمی در بعضی از کتابهای آموزشی رژیم ولایت مطلقه، به گونه‌ای است که پنداری در ایران اولین رئیس جمهوری، اصلا وجود نداشته، و به مدد امدادهای غیبی «انقلاب» طوری اتفاق افتاد که شماره رئیس جمهورهای ایران در رژیم «جمهوری اسلامی»، از دو شروع می‌شود!! 

نقطه عطفی که انقلاب ۱۳۵۷ ایران، به ضدانقلاب، و بهار ایران، به خزان و زمستان مبدل گردید، این بود که علیرغم اینکه سنجش افکار عمومی که در یکی دو ماه اول سال ۱۳۶۰ محبوبیت آقای خمینی را حدود ۲۰-۳۰درصد و محبوبیت آقای بنی‌صدر را تا ۸۰٪  نشان می‌داد، حزب جمهوری اسلامی و آقای خمینی و شرکا، توانستند با خشونت و سرکوب، علیه مردم و منتخب مردم، کودتا کنند. 

محاسبات صدام که فکر می‌کرد در عرض یک هفته کنفرانس مطبوعاتی پیروزی حمله و تجاوزش به ایران را برگزار خواهد کرد، به یمن ایستادگی مردم و ارتش دلیر ایران و علیرغم ازهم‌پاشیدگی نیروههای مسلح، غلط از آب در آمد. با تماسی که از دفتر آقای رجایی با هیئتی که قرار بود پیام رسمی صدام مبنی بر پذیرفتن شرایط ایران برای پایان جنگ را به آقای بنی‌صدر برساند، گرفته شد، این سفر لغو شد. 

با افزایش محبوبیت آقای بنی‌صدر، از جمله به علت: پافشاری در مخالفت با حجاب اجباری، مخالفت با «انقلاب فرهنگی» به عنوان بهانه‌ای برای تعطیلی دانشگاهها (در نقل به فحوای صحبت‌های آقای آیت  از شرکای آقای خمینی در حزب جمهوری اسلامی، در نوار افشا شده گفته بود: …کاری می‌کنیم که این بار پدر بنی‌صدر هم نتواند موفق بشود…)، مدیریت اقتصاد ورشکسته به ارث رسیده از «دوران زرین پهلوی» ، سامان‌دهی وضعیت معیشتی کارگران، مخالفت با شکنجه و اعدام و زندانهای متعدد، مخالفت با تبعیض، پیروزی‌های موفق در دفاع از حمله صدام و تلاش برای پایان دادن به جنگ، مخالفت با عملکرد قوه قضائیه،… به طوری که روزنامه کیهان در آن زمان نوشت: «شما رئیس جمهور هستید و یا رهبر اپوزیسیون»

صدارت : کامل‌ترین و دقیق‌ترین مجموعه افشاگری کودتای خرداد ۱۳۶۰ از زبان آقای بنی‌صدر، تاریخ‌نگاری آن‌گونه که واقع شد بیشتر بخوانید »

صدارت- شتابگیر شدن حذف نتانیاهو از معادلات قدرت، شباهت‌ها به سرنوشت آپارتاید افریقای جنوبی

سفر اخیر ترامپ، مرد هزارچهره، به کشورهای منطقهُ ما، برجسته بودن پرهیز وی از سفر به اسرائیل، طرد نتانیاهو و متزلزل شدن قدرت وی در اسرائیل و در منطقه و در دنیا، همراه با افزایش خشونت‌های اسرائیل در منطقه و جریحه‌دارتر شدن قلب مردم دنیا و افزایش انزجار افکار عمومی، بزرگترین قرارداد نظامی به ارزش بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار،… از جمله خبرهای مهم امروز و روزهای اخیر هستند.
رژیم آپارتاید اسرائیل، آخرین نمونهُ استعمار از طریق اشغال‌گری و نسل‌کشی و سایر جنایت‌ها و تجاوزها به حقوق است. این رژیم، پای خود را جای پای رژیم آپارتاید افریقای جنوبی گذاشته و می‌گذارد، و همان راه را به سوی افول و سقوط می‌پیماید.
در دوران پسااستعماری، بسیاری از کشورهای جهان به استقلال دست یافتند، اما هنوز پدیده‌هایی چون استعمار نو و اشغال‌گری نظام‌مند در برخی مناطق ادامه دارد. رژیم استعمارگر و اشغال‌گرِ اسرائیل یکی از آشکارترین نمونه‌های این روند است. این رژیم ساختاری تئولژیک-سیاسی-نظامی که بر پایه اشغال سرزمین‌های مستعمره، تبعیض نژادی و دینی، آپارتاید، و سرکوب هر آن‌که کلیمی نیست، شکل گرفته و تداوم یافته است. این رژیم با بهره‌گیری از حمایت صهیونیسم جهانی، قدرت‌های بزرگ جهانی، به‌ویژه امریکا، اعتراضات و انتقادات بین‌المللی را نادیده گرفته و هر کسی که جرات کند از رژیم اسرائیل انتفاد کند را، به برچسب یهودستیزی، مورد خشن‌ترین حمله‌ها قرار می‌گیرد. رژیم صهیونیستی، با زیربناهای اجتماعی و ساختاری بر پایه اشغال و تبعیض، از سال ۱۹۴۸ تا امروز دوام آورده است؛ اما نشانه‌های افول و بلکه فروپاشی تدریجی آن، اکنون بیش از هر زمان دیگری مشهود است.

صدارت- شتابگیر شدن حذف نتانیاهو از معادلات قدرت، شباهت‌ها به سرنوشت آپارتاید افریقای جنوبی بیشتر بخوانید »

عبدالهی: گزارشی از سفر آقای بنی صدر به آمریکا برای افشای روابط پنهانی خمینی و ریگان

مرتضی عبدالهی: گزارشی از سفر آقای بنی صدر به آمریکا برای افشای روابط پنهانی خمینی و ریگان/ سپیده TV

گفتگوی جهانگیر گلزار با آقای مرتضی عبدالهی در تلویزیون سپیده استقلال و آزادی

موضوع :گزارشی از سفر آقای بنی صدر به آمریکا برای افشای روابط پنهانی خمینی و ریگان

عبدالهی: گزارشی از سفر آقای بنی صدر به آمریکا برای افشای روابط پنهانی خمینی و ریگان بیشتر بخوانید »

پیمایش به بالا