صدارت: اصلاحِ قدرت!!؟

علی صدارت– اصلاحِ قدرت!!؟

تاریخ تولید و انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲  برابر با  27-03-2023 دوشنبه

دو پیام از دو هموطن گرامی از داخل زندان منتشر شده است. بررسی و نقد آن‌ها را از این زاویه انجام می‌دهیم که حالا ما مردم  چه می‌توانیم بکنیم و چه درسی می‌توانیم بگیریم.

به‌خصوص نامه دوم، نکاتی را در بر دارد که نویسنده، خود در انها نقش داشته است. قبل از بررسی پیام‌ها، چند واقعه تاریخی را نقل می‌کنیم:

مطلب را به شکل صوتی، در این‌جا بشنوید:

مطلب را به صورت تصویری در این‌جا ببینید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

اینستاگرام

 https://www.instagram.com/p/CqTiZXtAW4H/ 

یوتیوب

https://www.youtube.com/watch?v=VMGGAbqnW00 

❊❊❊

مطلب را همچنین می‌توانید به شکل صوتی، در رسانه‌های ذیل بشنوید و هم‌رسانی بفرمایید:

پادکست

اسپاتیفای

https://open.spotify.com/episode/66U9VnX0okDV8yOojXXAEC

 

 

https://open.spotify.com/show/4qgBbjUS5XyqFQ0RL1wdh9

کست‌باکس

https://castbox.fm/channel/علی-صدارت-id3317800?country=us

تلگرام

https://t.me/sedaratMD/2034

آدرس مطلب در سایت

 https://alisedarat.com/1402/01/08/10756/

دو پیام از دو نفر هموطنان که در این زمان در زندان‌های سیاسی به حق آزادی آن‌ها تجاوز شده، منتشر شده است. بررسی و نقد آن‌ها را از این زاویه انجام می‌دهیم که حالا ما مردم  چه می‌توانیم بکنیم و چه درسی می‌توانیم بگیریم.

به‌خصوص نامه دوم، نکاتی را در بر دارد که نویسنده، خود در انها نقش داشته است. قبل از بررسی پیام‌ها، چند واقعه تاریخی را نقل می‌کنیم:

بهشتی در نامه ۲۲ اسفند ۱۳۵۹ به خمینی، در اقلیت بودن را اعتراف میکند و گزارش میکند، و اول میگوید ما جنگ قدرت و تخریب نیروهای مردمی را «شائبه جگرسوز» میخواند:

… با این شائبه جگرسوز روبه‌رو می شوم که دفاع از مظلومان نیست، جنگ قدرت است…

ولی بعد میخواهد خمینی را متقاعد کند که «نهادهای لشکری و کشوری» از مخالفان اقلیتی که آنها هستند گرفته شود و «اداره جمهوری اسلامی بر پایه یک بینش استوار گردد»

ما حاضریم تمام دولت را در دست بگیریم!

نظر ما این است که رشد کمی و کیفی دارندگان بینش اول به لطف الهی به آن درجه رسیده است که نهادهای لشکری و کشوری به وسیله صاحبان این نوع بینش اداره شوند و اداره جمهوری اسلامی بر پایه یک بینش استوار گردد…

و خمینی و شرکا سه ماه بعد از این نامه کودتا میکند

آقاى خمینى:

در ۶ خرداد ۱۳۶۰، حربه تکفیر را بلند کرد و گفت کسى که مکتبى را مسخره کند، زنش بر او حرام می‌شود و خودش هم باید مقتول باشد!

در ۲۵ خرداد ۱۳۶۰: «جبهه ملى از امروز مرتد است»،

بنیصدر در نامه به خمینی(موجود در کتاب نامه‌ها): معامله پنهانی بر سر گروگانها در پاریس انجام گرفته

(خمینی: گروگان‌گیری، انقلاب دوم بود)

رفسنجانی(رئیس مجلس) در روز انتخابات ریاست جمهوری امریکا: در آینده خواهند گفت که ما باعث شدیم ریگان رئیس جمهور امریکا بشود

«عبد‌الله ضیغمی»، معروف به «مشفق»، معاون سردار محقق

فرمانده واحد «معاونت بررسی و عملیات روانی» عبدالله ضیغمی معروف به سردار مشفق است که اداره خانه‌های امن سپاه به‌عهده بود.

عبدالله ضیغمی از سال ۱۳۹۲ توسط طائب به این سمت منصوب شده است و در سال ۱۳۹۴ شایع شد که در جریان کشته شدن زائرین خانه‌ی خدا در منا مفقود شده است.

سردار مشفق که نوار سخنرانی وی در مشهد به عنوان سند تازه‌ای از مهندسی و تقلب سپاه و رهبری در انتخابات مطرح شد، کیست؟
سردار مشفق نام مستعار است. نام اصلی مشفق، سردار عبدالله ضیغمی است. سمت فعلی وی
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب است. ضیغمی در زمان جنگ ایران و عراق در واحد تخریب و عملیات سپاه خدمت می کرد.

سردار مشفق، اولین بار و اولین شخص از این رژیم بود که در مقام رئیس اطلاعات ستاد مشترک سپاه گفت:

گروگان‌گیری ساخت امریکا بوده، توسط عامل آنها آقای موسوی خوینی‌ها اجرا شده

در همان اوایل انقلاب:

بهشتی هم گفت(نوار افشا شده از صحبتها در جمع محارم): ما از گروگانها به عنوان یک آتو بر ضد بنی‌صدر و کارتر استفاده میکنیم.

    آقاى منتظری:

https://alisedarat.com/1398/03/30/4542/

    آقاى منتظری:  در دیدار با هیأت مأمور کشتار زندانیان در تابستان ۱۳۶۷ گفت:

«بزرگ‌ترین جنایتی که در  جمهوری اسلامی شده و در تاریخ ما را محکوم می‌کند، به دست شما انجام شده و [نام] شما را در آینده جزو جنایت‌کاران در تاریخ می‌نویسند.»

– در پاسخ به سئوال عبدالله نوری که چرا در مقابل حکم خمینی ایستاد؛ گفت:

   دین‌ام اجازه نمی‌داد سکوت کنم؛ شرفم نمی‌گذاشت تقیّه کنم؛ شبها خوابم نمی‌برد و فریاد مادران داغدیده و زنان شوهر کشته و بچه‌های بی‌پدر در گوشم زنگ می‌زد. یک رکعت نماز درست نمی‌توانستم بخوانم؛ تصویر پیکرهای سوراخ سوراخ شده از گلوله در برابرم بود و …»

۱/دی/۱۳۸۸

امير خرم، تحليلگر سياسی در تهران، که تا زمان تصميم نهضت آزادی ايران به خودداری از ادامه فعاليتش، از اعضای رهبری آن به شمار می رفت، دو روز پيش از بازداشت توسط ماموران وزارت اطلاعات، در گفت و گو با «راديو فردا» درباره دليل تصميم اين تشکل سياسی سخن گفته است.

امير خرم، نهضت آزادی ايران: رسالت و وظيفه ما به عنوان يک گروه اپوزيسيون اين است که هر کسی که از رفتار حاکمان قلعه ناراضی بود و خواست از قلعه بيرون برود، طبيعتا می افتد در درون نيروهای اپوزيسيون و ما وظيفه داريم نگذاريم آنها به سمت نيروهای مقابل بروند که نيروهای برانداز هستند و آماده جذب اين نيروها هستند تا عليه قلعه فعاليت کنند.

من آن روز به آن مامور امنيتی گفتم که سعی نکنيد اين خندق را پر کنيد. چون وقتی شما اين کار را بکنيد، آنهايی که از درون اين قلعه فرار می کنند بر اساس جاده ای که شما برايشان ترسيم کرده ايد، مستقيم به سمت نيروهای برانداز می روند.

الان هم همين پيام روشن و شفاف را می شود به آقايان داد. در شرايط بعدی و در فردای امروز که اين نيروهای پايبند قانون حضور نداشته باشند، کسانی سردمدار اعتراضات مردمی خواهند شد که ممکن است اساسا اعتقادی به نظام نداشته باشند.آن وقت است که نه از تاج، نشان خواهد بود و نه از تاج‌نشان. ما نگران اين هستيم.

رسول منتجب‌نیا میگوید رهبری اجازه دادند نامه‌ها و مکاتباتی بنویسیم و همین که ایشان نامه‌های ما را بخوانند، اگر هم جوابی دریافت نشود، کافی است و این یک امتیازی برای مجموعه اصلاح‌طلب است

لینک مطلب در شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر، پسندیدن، پیاده کردن، به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و لطفا هم‌رسانی:

Discover more from رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊

Subscribe to get the latest posts to your email.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading

پیمایش به بالا