علی صدارت  آدرس سایت (سایت علی صدارت: رسانه‌های ملیِ همگانی به مثابه شاخه چهارم دولت) را در ذیل آورده‌ایم. در این آدرس، شما می‌توانید به بعضی دیگر رسانه‌ها که هم این مطلب و نیز برخی دیگر از مطالب سایت در آن‌ها منتشر می‌شوند، دسترسی داشته باشید. از این راه شما می‌توانید به عنوان یک «کنش‌گر حقوق بشر» فعال بشوید با عضو شدن، و دنبال کردن، و مشترک شدن، و رای‌دادن، و ابراز نظر، و پسندیدن، و پیاده کردن، و به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و ابتکار برای سایر روش‌های هم‌رسانی، برای احقاق حقِ اطلاع‌یافتن و اطلاع‌دادن، نقش‌آفرین گردید.

https://alisedarat.com/ 

❊❊❊

راههای تماس و ارتباط با ما:

https://linktr.ee/sedarat

❊❊❊ 

مردم باید یک کاری بکنند! چه باید کرد؟ 

https://alisedarat.com/1397/08/06/4317/ 

…به غیر از خود ما مردم، هیچ فرد دیگری و یا تشکیلات و حزبی و یا دولت و سامانه سیاسی نخواهد توانست کلیه معضلات جامعه را، بدون مشارکت مردم در ساختن سرنوشت خود، حل کند. اگر کسی یا گروهی چنین وعدههایی میدهند، قطعا دروغ می‌گویند (دروغ به دیگران و در بهترین وجه، حتی دروغ به خود) و قطعا و حتما، و چه بخواهند و یا حتی اگر واقعا و از ته دل هم نخواهند، لاجرم استبداد دیگری را بر ما حاکم خواهند کرد. 

دروغهای آقایان پهلوی (امروز فقط اتحاد،… فردا خود مردم ایران نوع نظام را تعیین خواهند کرد،… دروازههای تمدن بزرگ،…. جلوگیری از ایرانستان شدن،…) 

دروغهای آقایان خمینی و خامنه‌ای (همه با هم،… اسلام ناب محمدی،… آب و برق مجانی،… حمایت مستضعفان،… جنگ در سوریه برای جلوگیری از حمله به کرمانشاه و همدان،…) 

❊❊❊ 

❊❊❊❊❊❊❊❊❊ 

ما مردم هم می‌دانیم که چه نمی‌خواهیم، و هم می‌دانیم که چه می‌خواهیم

قدرت‌ها در جنگ روانی به دروغ می‌گویند:

«…مردم می‌دانند که چه نمی‌خواهند، ولی نمی‌دانند که چه می‌خواهند…»

که البته این هم یک دروغ دیگری است که قدرت‌ها با مغزشویی و پروپاگندا، به برخی از هم‌وطنان باورانده‌اند!

قدرت‌ها در جنگ روانی، با القای ترس و اضطراب از براندازی رژیم ولایت مطلقه، مردم را منفعل می‌خواهند و نبود بدیل مستقل را تبلیغ می‌کنند، به‌دروغ می‌گویند: 

«…اگر این‌ها بروند، جای اینها چه بیاید…»

در پاسخ به این دروغ‌ها، به این پیشنهادات توجه بفرمایید:

پیشنهاد: 

قانون اساسی پیشنهادی بر اساس حقوق پنج‌گانه

(به‌همراه سند اساسی دوران گذار برای انتقال حاکمیت به مردم ایران) 

https://alisedarat.com/1398/04/02/4991/ 

«این سند متعلق به هیچ شخص و گروه خاصی نیست، و صاحب آن در واقع، همگیِ خودِ ما مردم ایران هستیم. در نتیجه، ضمانت اجرایی اصول این سند هم همگیِ خودِ ما مردم ایران هستیم.  مردم‌سالاری را فقط خود ما مردم می‌توانیم و باید برقرار کنیم، نه قدرت‌ها!»

❊❊❊ 

❊❊❊❊❊❊❊❊❊ 

پیشنهاد:

رسانه‌های ملی به مثابه شاخۀ چهارم دولت

https://alisedarat.com/1400/01/01/7612/ 

رسانه‌هایِ همگانیِ ملی، که بودجهٌ آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود، که یعنی در واقع متعلق به خود ما مردم هستند، باید توسط کسانی اداره شوند که توسط خود ما مردم، مستقیما، برای مدت محدودی انتخاب می‌گردند، و در نتیجه، مستقیما، به ما پاسخ‌گو هستند.

رسانه‌های شخصی، و رسانه‌های خصوصی، هیچ ارتباطی به «شاخه چهارم» ندارند و همه آن‌ها به صورت مستقل و آزاد از هر چهار شاخهٌ دولت (از جمله شاخه چهارم)، باید بتوانند آزادانه فعالیت کنند. 

❊❊❊

سازماندهی مدیریت مردمی صدا و سیما، در گذار از استبداد ولایت مطلقه، به مردم‌سالاری

(پیشنهاد روشی که همچنین می‌تواند برای مدیریت مردمی کشور، بعد از سقوط فیزیکی رژیم و در دوران موقت، به‌کار برده شود. باید تاکید شود که هرچه زودتر، و از همین الان باید زمینه این شوراهای مردمی را فراهم نمود)

مقاله:

https://alisedarat.com/1399/06/21/6608/

مصاحبه:

https://alisedarat.com/1399/06/14/6584/

سخنرانی و پرسش و پاسخ:

https://alisedarat.com/1400/08/02/8128/ 

❊❊❊ 

❊❊❊❊❊❊❊❊❊ 

بعد از فروپاشی فیزیکی رژیم، چه خواهد شد؟

قدرت‌ها در جنگ روانی، با القای ترس و اضطراب از براندازی رژیم ولایت مطلقه، مردم را منفعل می‌خواهند. برای پیش‌برد شعار «حفظ نظام، اوجب واجبات است»  به‌دروغ می‌گویند هیچ‌کس برای دوران گذار، برنامه و طرح و پیشنهادی ارائه نکرده است. 

این سند، پیشنهادی است برای چگونگی مدیریت دوران گذار و اداره کشور تا زمانی که قانون اساسی توسط ما مردم تصویب شود، و دولت دائمی طی انتخابات آزاد، کار خود را شروع کند:

پادزهر اضطراب گذار از استبداد، سند اساسی دوران گذار برای انتقال حاکمیت به مردم ایران

https://alisedarat.com/1398/05/26/5108/ 

این سند متعلق به هیچ شخص و گروه خاصی نیست، و صاحب آن در واقع، همگیِ خودِ ما مردم ایران هستیم. در نتیجه، ضمانت اجرایی اصول این سند هم همگیِ خودِ ما مردم ایران هستیم. مردم‌سالاری را، فقط خودِ ما مردم می‌توانیم و باید برقرار کنیم، نه قدرت‌ها!

❊❊❊ 

❊❊❊❊❊❊❊❊❊ 

سند اساسی دوران گذار

مشارکت مردمی و خشونت‌زدا در مدیریت دورانِ گذار و انتقال حاکمیت به ما مردم ایران:

جلسه اول=

https://alisedarat.com/1400/11/18/8422/

جلسه بیستم=

https://alisedarat.com/1401/03/30/8942/ 

مصاحبه با آقای عبداللهی

https://alisedarat.com/1398/04/30/5021/

❊❊❊ 

❊❊❊❊❊❊❊❊❊ 

فراخوان جبهه

مشارکت همگانی در ساختن سرنوشت خوب و خوب‌تر:

جبهه؟ حزب؟ هسته؟ فعالیت‌های فردی؟

مبحث فعالیت‌های جبهه‌ای:

 جلسه اول= 

https://alisedarat.com/1401/05/03/9104/

جلسه پانزدهم =

 https://alisedarat.com/1401/08/23/9676/

قسمتی از گفتگوهای هفتگی با آقای بنی‌صدر، که در واقع یک «کارنامه» است را در ذیل می‌آورم، برای اطلاع از کارنامه بنی‌صدر، چه بهتر که آنرا از زبان خود او بشنویم:

اشاره‌ای به قسمتی از کارنامه خط استقلال و آزادی در ۴دهه گذشته:

جلسه اول:

https://alisedarat.com/1398/11/22/5659/

جلسه دوم:

https://alisedarat.com/1398/11/28/5692/

جلسه سوم:

https://alisedarat.com/1398/12/05/5723/

❊❊❊❊❊

تاریخ شفاهی کارنامه رئیس جمهور از زبان بنی‌صدر 

گفتگوهای ابوالحسن بنی‌صدر و علی صدارت

کارنامه بنی‌صدر و بازخوانی هشدارهایی که بعد از کودتای خرداد۱۳۶۰ به وقوع پیوست.

مراجعه به حقایقی که بعدا افشا شدند، و افشای پشت پرده‌های قدرت‌ها و سلطه‌سالاران

یک سینه سخن

انقلاب بهمن ۱۳۵۷، به علت باقی ماندن ساختار ولایت مطلقه پهلوی، به ضد انقلاب ولایت مطلقه فقیه مبدل گردید. کودتایی که در خرداد ۱۳۶۰ مراحل نهایی خود را طی کرد. تاریخ شفاهی این دوران، که طی دوازده جلسه گفتگو، تحت عنوانروزها بر رئیس جمهور چگونه می‌گذرد  و یا  کارنامه ریاست جمهوردر اختیار شما هموطنان گرامی قرار داده شده،  مطالعه و تحقیقی میدانی و بالینی با شناسایی امرهایی است که در برههٌ بسیار مهمی از تاریخ معاصر ایران واقع شده‌اند. به این وقایع، به عنوان امرهایی که به طور مستمر، در تاریخ اتفاق می‌افتند، باید نگریست، که با درس تجربه از تاریخ، از تکرار آن‌ها در حال و آینده پیش‌گیری کنیم، هر کدام از ما به سهم خود و به نوبه خود! 

گرچه شکل و ظاهر این امور واقع شده،  ممکن است با هم متفاوت به نظر برسند، ولی با تحقیق در آن‌ها و با ریشه‌یابی و تحلیل آن‌ها، به وضوح این حقیقت نمایان می‌شود که همگی در باطن یک ریشه را دارا هستند که دینامیسم پویایی‌های قدرت و موازنه قوا در همه نظام‌های سلطه‌سالار، چه سلطه‌گر، و چه سلطه‌بر است.

جلسه ۱ =

https://alisedarat.com/1399/04/09/6268/ 

جلسه ۲ =

https://alisedarat.com/1399/04/16/6284/ 

جلسه ۳ =

https://alisedarat.com/1399/04/23/6328/

جلسه ۴ =

https://alisedarat.com/1399/05/06/6435/

جلسه ۵ =

https://alisedarat.com/1399/05/13/6468/

جلسه ۶ =

https://alisedarat.com/1399/05/20/6490/

جلسه ۷ =

https://alisedarat.com/1399/05/27/6516/

جلسه ۸ =

https://alisedarat.com/1399/06/10/6564/

جلسه ۹ =

https://alisedarat.com/1399/06/17/6595/

جلسه ۱۰ =

https://alisedarat.com/1399/06/24/6677/

جلسه ۱۱ =

https://alisedarat.com/1399/06/31/6693/

جلسه ۱۲ =

https://alisedarat.com/1399/07/07/6735/

بنی‌صدر:    انقلاب ایران این اقبال را یافت که موضوع مطالعه بالینی شد. گزارشهای روزانه رئیس جمهوری به مردم ایران، بخش عمده این مطالعه است. آن را کامل می‌کند، سرمقاله‌های انقلاب اسلامی که پیش از این گزارشها انتشار می‌یافتند و نامه‌ها به آقای خمینی و دیگران که در دوران ریاست جمهوری نگارش یافته‌اند و نیز کتاب خیانت به امید که دنباله گزارشهای روزانه است و سه کتاب در باره سیاست امریکا در ایران و کتاب توانایی‌ها و ناتوانایی‌ها و نیز کتاب انقلاب. در کتاب انقلاب، عواملی که در رژیم باید وجود یابند و عواملی که در جامعه باید پدیدآیند، تا انقلاب روی دهد و کاستی‌های انقلاب ایران، شناسایی شده‌اند.

    بگاه انقلاب، ایران کشوری در موضع زیرسلطه بود. چراکه نیرهای محرکه را صادر و تخریب می‌کرد و دستخوش پویایی‌هایی بود که هر کشور قرارگرفته در این موضع، گرفتار آن است. خارج‌کردن کشور از این موضع، نیازمندطرح  و برنامه جامع است. طرح مجموع اصول راهنما و برنامه جامع، راه‌کارها، راه‌کارهایی سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی، بودند.  اجرای برنامهجامع برپایه استقلال و آزادی، کاری است که باید انجام می‌گرفت و کاری است که باید انجام گیرد. این برنامه، به یمن مطالعه جامعه ایران در چهار بُعد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی، تهیه شده‌بود. برای این‌که اجرا گردد، باید انقلاب انجام می‌گرفت اما بجای اجرای آن، استبداد وابسته بازسازی می‌شد. بدین‌سان، وضعیت امروز کشور نه حاصل انجام انقلاب که فرآورده انجام نگرفتن انقلاب است. خواننده امروز کارنامه، نه تنها وضعیت امروز ایران را وضعیت آن روز می‌یابد که بازسازی وضعیت ایران در استبداد وابسته پهلوی‌ها است، نه تنها وضعیت امروز را بسیار وخامت‌بار تر می‌یابد، بلکه در می‌یابد آن روز پویایی‌های نظام سلطه‌گرزیرسلطه شناسایی شده‌اند و نسبت به وضعیتی که، جامعه ایرانی، در صورت ماندن در آن نظام، پیدا خواهد کرد، هشدار داده شده‌است. آن زمان، عوامل وخامت‌بارترشدن مستمر وضعیت کشور شناسایی شده‌اند و با تمام توان در برابر بازسازی استبداد وابسته و  بازسازی کنندگان، ایستادگی شده‌است و این ایستادگی، در میدان‌های جنگ، همچنان ادامه دارد

     اما چرا و چگونه بازسازی استبداد وابسته ممکن شد و، با سقوط شاه، انجام اصول راهنمای انقلاب جای به بازسازی استبداد وابسته داد؟ این پرسش، پرسش نسل امروز است نه تنها برای این‌که بداند چرا در این وضعیت است، بلکه برای این‌که بداند چگونه می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد. بدین‌قرار……….

❊❊❊

❊❊❊

کودتای خرداد ۱۳۶۰

https://alisedarat.com/1399/01/10/5832/ 

❊❊❊

❊❊❊ 

راههای تماس و ارتباط با ما: 

https://alisedarat.com/contact-us/

همچنین

https://linktr.ee/sedarat 

 

لینک مطلب در شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر، پسندیدن، پیاده کردن، به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و لطفا هم‌رسانی:

Discover more from رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊

Subscribe to get the latest posts to your email.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from رسانه‌های ملیِ همگانی به‌مثابه شاخه‌ چهارم دولت ❊سایت شخصی علی صدارت❊

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading

پیمایش به بالا